פישר העלה את הדולר ל-3.8 ש': "המוכרים הציבו התנגדות חזקה ב-3.8"

כך העריכו סוחרים בחדר המסחר במזרחי טפחות והוסיפו: "ציפינו שהדולר יתחזק ל-3.81 ש'" ■ הדולר היציג עלה 0.24% ■ האירו היציג נפל ב-1.21% ל-4.873 שקלים ■ הנגיד התערב ורכש 60-80 מ' ד'

בנק ישראל התערב היום (ה') בשעות הצהריים במסחר בשוק המט"ח ורכש עשרות מיליוני דולרים, הרכישה החלה בשער של 3.785 שקלים, רמתו הנמוכה במסחר הבין בנקאי היום. מיד לאחר ההתערבות טיפס הדולר וחצה את רמת ה-3.8 שקלים אך עם קביעת השערים היציגים נותר שערו על רמה זו בדיוק לאחר שהשער היציג התחזק ב-0.237%.

"הרבה זרים מכרו היום דולרים ברמות של 3.795 שקלים עוד לפני ההתערבות שהסתכמה ברכישה של 60-80 מיליון דולר. המוכרים, רובם זרים, עומדים עם פקודות ברמה של 3.8 שקלים המהווה רמת התנגדות חזקה. ציפינו שהדולר יתאים עצמו לקורה בעולם ויעלה מעל לרמה של 3.81 בשל הירידות החדות שנרשמו אתמול והיום בשעריהם של האירו והליש"ט כנגד הדולר, אך זה לא מה שקרה בשוק המט"ח המקומי" נאמר ל"גלובס" מחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות.

הסערה שהתחוללה אתמול בשוק המט"ח, עת צלל שערו של האירו כנגד הדולר ביותר מ-2%, נותנת גם היום את אותותיה על שוק המט"ח המקומי והעולמי. שערו של האירו היציג נפל ב-1.214% לשער של 4.8735 שקלים. במסחר בין שני המטבעות בעולם התאושש האירו מעט בתחילת היום ועלה ב-0.5% אל מעל ל-1.29 דולר, אך אז התהפכה המגמה וגבר עליו הלחץ והצמד יורד לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ב-0.4% ונסחר ב-1.281 דולר לאירו.

הנפילה בשערו של האירו, או התחזקותו של הדולר, שנחשב למטבע הגנתי, הינה בתגובה לירידות השערים החדות שאיפיינו את המסחר אמש באירופה ובוול סטריט והסתכמו בירידה מירבית של כ-3%, כאשר גם הבוקר רושמות הבורסות האסיאתיות ירידות שערים של כ-1.5%.

הרקע לטלטלה שהתרחשה בשוק היתה החששות שזרעו יו"ר ה'פד' ברננקי ועמיתו הבריטי קינג, כאשר הורידו את תחזיות הצמיחה של הבנקים המרכזיים בארצותיהם והצביעו על ההחלשות בהתאוששות הכלכלית. בשוק חוששים מפני כניסתן של הכלכלות המובילות בעולם למיתון מחודש, שעלול אף לקבוע תחתית כפולה, זאת כאשר הכלים המצויים כיום בידי הנגידים כמעט ואזלו בשל היות הריביות קרובות מאד לרמת האפס.

ביפן נרשם אתמול יסוף שהביא את שווייו של הין לרמתו הגבוהה ביותר זה 15 שנה כנגד הדולר כשהצמד דולר/ ין נפל אל מתחת ל-85 ין לדולר. הבוקר מתחזק מעט הדולר ונסחר מעל לרמה זו בעקבות ספקולציות שליבו גורמים רשמיים ביפן כי הממשל היפני יפעל לעצירת התחזקותו של הין, התחזקות הפוגעת ביצוא כמובן.

בשעות הצהריים פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני סחר החוץ של ישראל בחודשים מאי עד יולי, מהם עולה כי למרות החששות מהאטה בהתאוששות הכלכלה הגלובלית בעקבות המשבר באירופה, ולמרות החששות מהשפעת גורמים פוליטיים על היצוא של ישראל, נרשמה בחודשים האלו וביולי בפרט צמיחה ביצוא הישראלי.

התחום הבולט שרשם צמיחה הוא ענף ההיי-טק, המהווה 49% מכלל היצוא התעשייתי. היצוא של טכנולוגיה עילית הסתכם ביולי ב-1.97 מיליארד שקל, עלייה של 5.7% לעומת הנתונים של חודש יוני. בשלושת החודשים מאי-יולי יצוא ההיי-טק עלה ב-51% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 39.4% בחודשים ינואר עד אפריל.

[לאתר המט"ח]