הישג למיקרומדיק: קיבלה אישור זכאות מרשם הפטנטים האירופי

החברה הבת ביו-מארק קיבלה הזכאות לפטנט אירופי לסמן לאבחון מוקדם של סרטן וגידולים טרום סרטניים באמצעות סוגי דגימות גוף שונים ■ למרות הודעת החברה, מניית מיקרומדיק נסחרת בבורסה בת"א בירידה של 0.7%

חברת הביומד מיקרומדיק , בניהולו של דוד סלומון, קיבלה ממשרד הפטנטים האירופי את הזכאות לפטנט לסמן שבפיתוח החברה לאבחון מוקדם של סרטן וגידולים טרום סרטניים באמצעות סוגי דגימות גוף שונים.

החברה, שמתמקדת באמצעות חברות-בנות בפיתוח ומסחור של סמנים ביולוגיים (Biomarkers) למחלות הסרטן והסוכרת, קיבלה את אישור הזכאות לפטנט לחברה הבת (90%) ביו-מארק, בהקשר לשימוש באונקוגן (גן המצוי בתאים בגוף, ושמסייע לגידול התאים ולתפקודם התקין - י.נ) CD24, כבסיס לסמן ביולוגי לאיתור המחלה.

השלמת רישום הפטנט למיקרומדיק באירופה כמו גם היכולת להרוויח ממנו, כפופים עדיין לדיון בהתנגדויות שיעלו לגביו, ובפיתוח המוצר בהתבסס על הפטנט. יצוין, כי למרות ההודעה של החברה, מניית מיקרומדיק נסחרת בבורסה בת"א בירידה של 0.7% נכון לזמן כתיבת שורות אלה.

מיקרומדיק נסחרת בת"א לפי שווי שוק של 58 מיליון שקל. החברות-הבנות שלה עוסקות בדיאגנוסטיקה מולוקולרית של מחלות סרטן המעי הגס, סרטן השד ועוד, וכן בזיהוי סוכרת. המודל העסקי שלה מבוסס על שיתופי פעולה עם מכוני מחקר ואוניברסיטאות. הסמנים שהחברה מפתחת אינם נחשבים לתרופות ולכן המתווה הרגולטורי דומה יותר לזה של מכשור רפואי. כיום לחברה יש אישור אירופי לשיווק ערכה לזיהוי סוכרת נעורים, ובמוצרים אחרים שלה היא נמצאת בשלבים שונים של הליכי האישור באירופה ובארה"ב.