דו"חות מאכזבים למתחרה של רציופארם; ירידה במחירי תרופות

חברת הפרמצבטיקה הגרמנית, סטדה דיווחה כי הרווח הנקי ירד ב-9% והסתכם ב-22 מיליון אירו לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 27 מיליון אירו ■ ירידה במחיר התרופות והתגברות התחרות פגעו בתוצאות

חברת הפרמצבטיקה הגרמנית, סטדה (סימול: STAGn.DE), מיתחרתה של רציופארם שרכישתה ע"י טבע הושלמה לאחרונה, פרסמה היום דו"חות חלשים על רקע ירידה במכירות התרופות בגרמניה ובסרביה. ברבעון השני הסתכמו מכירותיה ב-382 מיליון אירו לעומת צפי ל-397 מיליון אירו, עלייה של 1%.

הרווח הנקי ירד ב-9% והסתכם ב-22 מיליון אירו לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 27 מיליון אירו. החברה דיווחה כי היא עדיין מצפה למכירות גבוהות יותר ולרווח תפעולי גבוה יותר בשנת 2010.

התוצאות המאכזבות הינן על רקע הלחץ המתמשך על מחירי התרופות ברחבי אירופה, שם פועלות הממשלות ליישם צעדים אשר יפחיתו את הפרשותיהם לתקציבי הבריאות כצעדים לצמצם את הגירעונות התקציביים.

בסבירה בה הולכת וגוברת התחרות, בה נרשמו מיזוגים של חלק מחברות הגנריקה (רציופארם וטבע הם דוגמא מצויינת לכך), ציין מנכ"ל החברה כי לא התקבלו כל הצעות רכש לחברה. גם פייזר וגם החברה האיסלנדית אקטיביס וזכרו כשותפות פוטנציאליות לסטדה, לאחר שהפסידו את רציופארם לטבע, למרות שסטדה הצהירה בעבר כי אינה מועמדת למכירה.

החברה דיווחה כי מכירותיה בשוק הגדול ביותר, גרמניה נפלו ב-8% במחצית הראשונה של השנה, והחברה הורידה את תחזיותיה לשוק זה לשנה כולה ואמרה כי היא צופה "ירידה קלה" במכירות לעומת התחזית הקודמת שהעריכה כי המכירות ישארו יציבות. בשוק הסרבי, הנחשב לשוק השביעי בגודלו של החברה חלה נפילה של 21% במכירות.