"לחץ המזומנים יכריח את קומברס למכור בחיסול את כל נכסיה"

בית ההשקעות Stifel Nicolaus, שממליץ על החברה כבר ארבע שנים, חתך את המלצת החברה ל"החזק"; "רמת ההפסד התפעולי שלה חרג מהציפיות שלנו" ■ "גיוס מימון נוסף הוא צד אחד של הקיצוצים, אבל מצד שני ישנו איום על ביצועי החברה"

האנליסטים בוול סטריט מורידים ההמלצה ל-קומברס ומעריכים כי לחץ המזומנים שאיתו היא מתמודדת יוביל למכירת גארז' של נכסי החברה. זאת בעקבות הדיווח שהוציאה החברה אמש ל-SEC, בו היא מתארת "מצוקת מזומנים" ומתכננת פיטורי עובדים ומכירת נכסים לשם צמצום ההוצאות התפעוליות שלה. בעקבות הדיווח, קומברס קרסה אמש 31.7% בסיום המסחר בוול סטריט.

החברה הודיעה במקביל כי היא שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס על מנת לבחון חלופות שונות לגיוס הון בשל "לחץ מזומנים". קופת המזומנים של קומברס הצטמקה ב-27% בחצי השנה האחרונה ונותרו בה 327 מיליון דולר נכון לסוף יולי.

בית ההשקעות Stifel Nicolaus, שממליץ על החברה כבר ארבע שנים, חתך את המלצת החברה ל"החזק" מההמלצה הקודמת של "קנה".

"למרות שאנו ממליצים על החברה במשך ארבע השנים האחרונות, עכשיו אנו נכנעים וזורקים את המגבת", כתב אתמול האנליסט טום רודריק במכתב ששיגר ללקוחותיו. "התשקיף האחרון מדגיש כי החברה ממשיכה לשרוף דולרים ורמת ההפסד התפעולי שלה חרג מהציפיות שלנו".

לאחר גלי פיטורים של מאות עובדים, קומברס לא תסתפק הפעם רק בקיצוץ במצבת כוח העובדים שלה, אלא גם תמכור נכסים. החברה מעריכה כי הקיצוצים יביאו לחיסכון של 45 מיליון דולר והיא צופה שעד סוף אפריל 2011 קופת המזומנים שלה תתפח ל-100 מיליון דולר. "אלה צעדים קשים אך הכרחיים", כתב מנכ"ל החברה אנדרה דהן במכתב ששיגר לעובדיו ביום חמישי.

"הפחתת העלויות המתוכננת היא מאוד שאפתנית, הציפייה כי היא תחסוך לא רק הוצאות, אלא גם כסף מזומנים הוא אפילו יותר שאפתנית", כתב אחד האנליסטים בחברת הייעוץ GLG לחברות טכנולוגיה וטלקום. "אין לשכוח כי הרבה ממהלכי הקיצוץ, דורשים מזומנים בטווח הקצר".

"גיוס מימון נוסף הוא צד אחד של הקיצוצים, אבל מצד שני יש האיום על ביצועי החברה וגם כן מעמד הרישום שלה יהווה אתגר. ובכן, הדרך הבטוחה ביותר של קומברס ליצירת מזומנים בטווח הקצר היא לבצע מכירת חיסול של נכסיה- והמשמעות למכור כל דבר הניתן למכירה".

למעשה, קומברס כבר החלה לאחרונה להעמיד נכסים למכירה. לא זו בלבד שהיא הגישה ל-SEC תשקיף למכירה של עד 2.8 מיליון מניות החברה הבת ורינט בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, השבוע העמידה החברה למכירה 2 מגרשים שברשותה ברעננה, אשר שוויים מוערך ב-135 מיליון שקל.