נקודת ההכרעה

מתח לקראת יום שני - S&P 500 בנקודות הכרעה ארוכת טווח

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים חלש ביחס למה שהערכתי. אחרי הירידה ביום רביעי כתבתי שסביר שתהיה התייצבות ביום חמישי ועליה ביום שישי. אכן הייתה התייצבות ביום חמישי וקבלנו תבנית מסחר של שיווי משקל (דוג'י - נר קטן, סגירה קרובה לפתיחה) אבל מדדי ניו יורק לא עלו ביום שישי.

האינדיקטורים הטכניים הראו בימים אלו שהמדדים לא בשלים לעליה. אני נתתי להם משקל נמוך יחסית אבל בסופו של דבר המסר שלהם הוכיח את עצמו במציאות.

חשוב להבין שה-S&P 500 נמצא עכשיו בנקודות הכרעה ארוכת טווח. או שהוא ממשיך מכאן למגמת ירידה משמעותית, או שהוא חוזר למגמת עליה ארוכת טווח.

טיעונים לכאן ולכאן

בירידה ארוכת טווח תומכת העובדה שבמחצית הראשונה של השנה חצה ה-S&P500 כלפי מטה את קו המגמה העולה ואת הממוצעים הנעים הארוכים ומאז הוא נמצא מתחתם. בסך הכל שימשו הממוצעים גם כרמת התנגדות כשה-S&P500 עלה ולכן מהזווית הזו, הוא נמצא במגמת ירידה.

בהמשך מגמת עליה תומכת העובדה שכשה-S&P500 תיקן למטה, הוא נתמך ביעד התיקון הגבוה ביותר, 31.8% ירידה מהגל העולה האחרון ובחודשים האחרונים יצר תבנית של ראש וכתפיים מעל רמת התמיכה הזו. לגבי התבנית הזו צריך לזכור שלא הייתה ירידה מספיק משמעותית בשביל לקבל מצב קלאסי לראש וכתפיים אבל הדינאמיקה שנוצרה מזכירה את התבנית שמלמדת על היפוך מירידה לעליה. הדבר השני שצריך לזכור הוא שהתבנית לא הושלמה. רק אם יעלה ה-S&P500 מעל 1,130 נדע שהוא חזר למגמת עליה ארוכת טווח.

יעלה מעל 1100?

הקונפליקט הזה מתנקז אל שבוע המסחר החדש. היה וירד ה-S&P500 מתחת ל1,060-1,056 נדע שאין ראש ואין כתפיים, ומגמת ירידה משמעותית צפויה להתפתח. היה ויעלה ה-S&P500 מעל 1,100, נדע שיש סיכוי טוב להתפתחות מגמת עליה.

ביום שישי יפקעו בארצות הברית אופציות אוגוסט. הסטטיסטיקה מלמדת שהמסחר בימים שני, שלישי ושישי הוא חיובי וגם השבוע שאחר כך אמור להיות עם סממנים חיוביים. לאור כך, אני סבור שעדיין יש סיכוי סביר לעליה. זה לא קרה ביום שישי, עובדה שמגבירה את המתח ומושכת אותו עד יום שני.