אל-קאעידה לטייסים סעודיים: צאו למשימות התאבדות בפלסטין

קלטת אודיו מסגן מפקד אל קאעדה בחצי האי ערב לתומכי הארגון בצבא סעודיה ■ סעיד אל שהירי קורא לתומכים להישאר בצבא ולנצל מעמדם לרצח המלך עבדאללה ואזרחים מערביים ■ קורא לצפות למלחמה בין ישראל לאיראן: מטרת ישראל תהיה להקים את הבית השלישי ואת "ישראל הגדולה", איראן תרצה להשתלט על מדינות חצי האי ערב

ארגון אל-קאעידה בחצי האי ערב, שפועל בעיקר בתימן, קורא לטייסים סעודיים לצאת למשימות התאבדות בשמי פלסטין. בקלטת שמע לחיילים סעודיים, קורא להם הארגון גם ליזום פעולות טרור בסעודיה, לרבות רציחתו של המלך עבדאללה, תוך ניצול מעמדם בצבא.

את הקלטת חשף בשבוע שעבר הארגון לחקר המדיה במזה"ת (MEMRI), מוושינגטון, שמתמחה בניטור כלי תקשורת ערבייים ומוסלמיים ובהפצת תכנים מתורגמים לאנגלית לגופים ממשלתיים ולגופי תקשורת במערב.

בקלטת, שהפצתה בסעודיה החלה ב-10 באוגוסט, נשמע קולו של סעיד אל שהירי, שידוע גם בשם אבו סופיאן אל עזדי, סגן מפקד אל קאעידה בחצי האי ערב ולשעבר עציר בגוואנטאנמו. הוא מדווח לשומעים, שארגונו קיבל פניות מתומכיו בצבא סעודיה, שבהן הם שואלים האם עליהם להוסיף ולשמור על משרותיהם בצבא או לערוק לשורות ארגון הטרור בתימן.

תשובת אל שהירי בקלטת: הישארו בצבא סעודיה ונצלו את היתרון של עמדותיכם בצבא כדי להעמיק את החדירה לשורותיו, וכדי לרצוח פקידי ממשלה, בני משפחת המלוכה ואזרחי מדינות מערביות שחיים בסעודיה, וכן לספק סיוע לוגיסטי למוג'אהידין. לטייסים קורא אל שהירי למסור נפשם על מזבח אללה במשימות התאבדות בשמי פלסטין.

אל שהירי אומר לחיילים הסעודיים שעל כתפיהם מונחות אחריות גדולה, מפני שהם מחוייבים להדיח את המשטר הכופר של משפחת המלוכה הסעודית, שתקעה יתד בקודש הקודשים של האיסלאם. הוא מספק מסגרת להתרחשויות העתידיות במזה"ת: לפי תחזיות הארגון, צריך לצפות למחלחמה בין ארה"ב, ישראל ובעלות בריתן הכופרות בעולם הערבי מצד אחד, לבין איראן מהצד האחר.

מטרת ישראל במלחמה הזו תהיה להקים את הבית השלישי בירושלים ולייסד את ישראל הגדולה, נאמר בקלטת. מטרת איראן תהיה להשתלט על מדינות חצי האי ערב.

לדברי אל שהירי, עמדת המוג'אהידין בסוגיה זו היא ברורה: לתומכי אל קאעידה אוסר לשמש כעושי דברם של השליטים הכופרים בסעודיה במלחמה הבאה. (זאת, בניגוד לעמדת אל קאעידה במלחמת המפרץ הראשונה, שבה הציע בין לאדן להקים להקים כוח איסלאמי בינלאומי כדי להגן על סעודיה מפני סדאם חוסיין).