אחיינו של יצחק תשובה בראיון בלעדי ל"גלובס": "השוק טיפה הצטנן אבל מחירי הדירות ימשיכו לעלות"

איציק תשובה השלים לאחרונה את מכירתן של 215 דירות בפרויקט T-Towers שבנתניה ושוקל לרכוש שלד בורסאי וליצוק לתוכו פעילות נדל"ן ■ ולא, הוא לא צופה ירידה במחירי הדירות: "אין קרקעות לבנייה במרכז הארץ ואני לא רואה בעלים של קרקע שימכור יותר נמוך ממה שקנה אותה"

קוראים לו יצחק תשובה, אבל על כרטיס הביקור שלו כתוב איציק תשובה. הוא מעדיף להציג את עצמו כך, כדי לא להתפאר בהילה שלא לו. "אני קורא לעצמי איציק כדי שלא יתבלבלו עם דוד שלי יצחק. קורה כל הזמן שמתבלבלים, אבל הוא כמובן יותר מפורסם", אומר איציק תשובה (42), אחיינו של יצחק תשובה (בנו של אברהם, אחיו הבכור) בראיון בלעדי ל"גלובס".

גם איציק תשובה פעיל בתחום הנדל"ן ובשבוע שעבר חגג עם אחיו ושותפו לעסקים, רמי, את השלמת מכירת 215 יחידות דיור בפרויקט T-Towers שבנתניה והשבוע אמור להיחתם ההסכם לרכישת הקרקע מידי חברת שיכון ובינוי. "סיימתי יזמות בשכונה, בניתי את הבניין שאנו יושבים בו כעת (רחוב אהוד מנור 18) ובעיני שכונת עיר ימים היא הכי יפה בארץ", כך מסביר איציק תשובה את כניסתו לפרויקט. תשובה מנהל את הפרויקט ושותפיו הם אחיו רמי, מודי קרת, רו"ח טל ברשן, הכלכלן אביב מוזס ותקווה ג'ראד (בעלת האופציה לקרקע בבניין השלישי).

את T-Towrs תכנן האדריכל אילן פיבקו, עו"ד מאיר מזרחי מייעץ בתחום המס ועו"ד אמיר חן מלווה את העסקאות המבוצעות בדרך של קבוצות רכישה. המחירים נעו בין 1.7 מיליון שקל בקומות הראשונות עד 1.9 מיליון שקל בקומות הגבוהות וכ-3 מיליון שקל לדירות הפנטהאוז.

- נתניה עדיין סובלת מבעיית תדמית לא פשוטה.

תשובה: "גדלנו בנתניה, זאת עיר טובה מאוד ואנו גאים לגור בה. מעבר לכך, שכונות עיר ימים ופולג די מנותקות ממרכז העיר. בנוסף, באזור התעשייה החדש יש התפתחות מדהימה בסטנדרטים גבוהים. בהמשך יתחילו לעבוד גם על מרכז העיר מבחינת פינוי בינוי וזה ייתן גם כן דחיפה גדולה. יש פה טיילת ושטחים לבתי מלון, בתי ספר, שלוש שמורות טבע מכל הכיוונים וים".

- ועל רקע תנופת הבנייה, למה לקנות אצלך?

"יזם ששם כסף ל-3 עד 4 שנים רוצה להרוויח לפחות 25%. אם יש קבוצה רכישה, אז מסתפקים ב-10%. זה החיסכון הכי גדול".

- מה דעתך על עליית המחירים המטורפת בשוק?

"בנק ישראל וכל מי שהיה צריך צינן את שוק הנדל"ן; המחירים בטח לא ירדו, אבל ללא ספק השוק טיפה הצטנן. בכל מקרה, המחירים ימשיכו לעלות, כי אין קרקעות לבנייה במרכז הארץ ואני לא רואה בעלים של קרקע שימכור יותר נמוך ממה שקנה אותה".

תשובה שוקל כעת לקפוץ למגרש של הגדולים על ידי רכישת שלד בורסאי והכנסת פעילות נדל"ן פרטית לתוכו "יש לזה יתרונות וחסרונות. הנפקה תיתן לי אופציה לבנות יותר". פרויקט גדול נוסף של תשובה נמצא ברחוב גשר הארי בנתניה ליד המכללה של נתניה - חברת ניהול של 100 יח"ד בשני בניינים, שאחד כבר שווק והשני לקראת סיום. בכל מקרה, תשובה מתכוון להמשיך להתמקד בתחום של נדל"ן למגורים בישראל.

איציק תשובה הוא לא קרובו היחיד של הדוד יצחק העוסק בנדל"ן. "ראיתי את זה במשפחה כל השנים והתגלגלתי תוך כדי בנייה של פרויקטים שעשינו, בהתחלה כקבלני ביצוע ובהמשך כיזמים, ובתקופה האחרונה כמארגני קבוצות רכישה. בתקופת העלייה מרוסיה גם עשינו הרבה עבודות בנייה עבור הדוד, יצחק. כשהמשפחה נפגשת מדברים הרבה על מה שקורה בשוק הנדל"ן", מספר איציק.