IBI: אדלסון עשוי להצטרף לפרויקט הפלאזה של דנקנר ותשובה

האנליסט שי ליפמן: "הפרויקט יהיה הרבה פחות גרנדיוזי מהתוכניות" ■ על הפעילות בארץ: "אי-אפשר להתעלם מעליות המחירים בנדל"ן למגורים בארץ, המעלה את הרווחיות משמעותית" ■ ועל S&P מעלות: "אנחנו בוחרים להתעלם מהורדת הדירוג"

בבית ההשקעות IBI מעריכים היום (ב') כי לבניית הפרויקט הפלאזה השאפתני בלאס-וגאס של נוחי דנקנר (באמצעות נכסים ובנין ו-IDB פיתוח) ויצחק תשובה (אלעד נכסים) יצורפו משקיעים נוספים הפעילים כבר היום בווגאס - ווין או שלדון אדלסון, המוכר בארץ מהיותו בעל השליטה בחינמון "ישראל היום".

"להערכתנו, בניית הפרויקט תבוצע בשלבים, והוא יהיה הרבה פחות גרנדיוזי מהתוכניות שהוצגו בעבר", כותב אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות, שי ליפמן, ומעריך כי שותפות כזו תתבצע בדרך של הסכם לניהול המלון והקזינו, "וסביר כי הם יממנו את רוב הבנייה". לדבריו, "אנו מתקשים להאמין כי בניית הפרויקט תבוצע על-ידי השותפות המקורית בלבד".

חברת הפרויקט המשותפת זוכה לפי שעה לשקט תעשייתי, היות והיא נהנית מהלוואת גישור עד 2012 עליה שילמה את הריבית מראש כבר אשתקד. על-פי ליפמן, המחיר ששולם עבור הקרקע (שלמימון הנוכחי קורא ליפמן "אופציה על אחזקת הקרקע") הוא סביר ביחס לפוטנציאל הטמון בפרויקט. נזכיר כי בראיון ל"ביזנסוויק" באפריל האחרון התבטא מיקי נפתלי, נשיא ומנכ"ל אלעד נכסים, כי בניית הפרויקט תחל בשנה הבאה. ליפמן סקפטי יותר, והוא מאמין כי תחול בין השנים 2012-2015.

האנליסט אופטימי ברובו, ובשל כך מעלה את מחיר היעד להמלצת ה"קנייה" שהעניק למניית נכסים ובנין ב-13.5%, ל-420 שקלים. מחיר זה מגלם פרמיה של 36.9% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר טרם פתיחת המסחר. עיקר האופטימיות נובעת מהארץ - שכן גם עם פרויקטים מתוקשרים כמו הפלאזה, בניין מטה הבנק HSBC במנהטן, טיבולי בווגאס או שיתוף הפעולה היזמי עם אלקטרה נדל"ן בהודו, עדיין "אחזקות החברה גוזרות לפעילות בישראל כ-78% מהשווי הכולל".

"אי-אפשר להתעלם מעליות המחירים בנדל"ן למגורים בישראל, שמגדילות משמעותית את רווחיות הפרויקטים הקיימים ומעלים את שווי הקרקעות שבידי החברה", הוא כותב בסקירתו. אגב כך הוא מגיב להורדת דירוג האשראי של החברה מהשבוע שעבר בידי S&P מעלות בשל הסיכון הטמון בפעילות בחו"ל, באומרו כי "אני בוחרים להתעלם מהורדת הדירוג ולא מייחסים לה חשיבות".

ליפמן מזכיר כי הזרוע המשכנת של נכסים ובנין, נווה גד, מחזיקה בקרקעות עם תב"א (תוכנית בניין עיר) מאושרת לבניית כ-1,800 יח"ד באזורי ביקוש במרכז הארץ, נוסף על כ-1,100 דירות בנייה (מתוכם 450 מכורות).