עוד אכזבה בארה"ב: סקר אמון הקבלנים ירד בניגוד לתחזיות

(עדכון) מדד האמפייר סטייט עלה ל-7.1 נקודות - התחזיות המקודמות היו לעלייה ל-7.5 נק' מרמה של 5.08 נק' ביולי ■ סקר האמון של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB, ירד לשפל של 17 חודשים

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם בארה"ב מדד האמפייר סטייט לחודש אוגוסט. עפ"י הנתונים שפירסמה השלוחה של הפדרל ריזרב בניו-יורק, המדד עלה בחודש אוגוסט ל-7.1 נקודות, פחות מהתחזיות המוקדמות לעלייה ל-7.5 נקודות, מרמה של 5.08 נקודות בחודש יולי. מדד האמפייר סטייט מודד את פעילות הייצור האזור ניו-יורק והסביבה.

יצוין, כי למרות שהמדד איכזב את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, עדיין מדובר בעלייה בפעילות היצרנית באזור, וייתכן שהדבר ישפיע על כיוון המסחר היום. למרות העלייה בהשוואה ליולי, המדד עדיין נמוך בהרבה מזה של תחילת השנה - שבשיא המדד עמד על 31.9 נקודות (באפריל) ועל 19.6 נקודות בחודש יוני.

משמעות הדבר היא כי הליך ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית מגמגם, ושיעורי הצמיחה של הפעילות העסקית ובכלל הם צנועים בחודשים האחרונים.

ולמרכיבי הדו"ח. ההזמנות והמשלוחים ירדו מתחת ל-0, לראשונה מאז חודש יוני 2009, ונתון ההזמנות שלא מולאו היה שלילי בחודש החמישי ברציפות. בצד החיובי, התעסוקה באזור השתפרה לרמתה הגבוהה מאז חודש מאי השנה.

בהמשך, בשעה 17:00 פורסם סקר האמון של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB, לחודש אוגוסט שירד לשפל של 17 חודשים. המדד של קבלני הבנייה ירד בנקודה אחת ל- 13 נקודות, הקריאה הגרועה ביותר מאז מרץ 2009. זאת לעומת תחזיות האנליסטים שהוא יוותר ברמה של 14 נקודות.

נציין כי כל קריאה מעל 50 מצביעה על כך שיותר קבלני בנייה בארה"ב אופטיים ורואים התנאים בשוק הדיור טובים מאשר אלה שרואים אותם כעדיין גרועים. לא הייתה קריאה מעל 50 של המדד מאז אפריל 2006.