"נגן על אסדות הגז בתרחיש של מלחמה; לא לפסול מתקן בחוף"

זאב צוק רם, ראש רשות החירום הלאומית, אומר בראיון לגלי צה"ל: "אני לא יכול להגיד חד-משמעית שאסדה בים היא פסולה לחלוטין"

"מתפקידנו להגן על האסדה בתרחיש של מלחמה. מתפקידנו גם לדאוג שאם יכוונו לא ייפגעו האסדות, ואם ייפגעו שלא יקרה נזק שישפיע על התשתית ועל הסביבה". את הדברים האלה אומר זאב צוק רם, ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל), בראיון לתוכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל.

צוק רם דיבר על ההגנה שתידרש על אסדות הגז בתגליות "תמר", "דלית" ותגליות פוטנציאליות בעתיד כגון "לוויתן". הוא התייחס גם לאפשרות של משבר במשק האנרגיה בזמן לחימה, במידה ומתקני הגז ייפגעו, ואמר: "רח"ל בונה מערך של ניהול וניתוח הסיכונים האפשריים וכשנדע לנהל אותם נדע גם להמליץ על מנת שמשק האנרגיה של המדינה לא ייפגע, ואם חלילה יקרה משהו - איך לתת מענה חלופי לאותן תשתיות שמתופעלות על ידי מערך הגז. את זה אפשר לעשות למשל על ידי כך שתחנות אנרגיה יופעלו באופן דואלי, חלק על גז וחלק על פחם".

בהתייחסו על אחת הסוגיות הבוערות היום של שותפות הגז, האם להקים אסדת קליטה בים (שתייקר את עלות פיתוחי המאגרים במאות מיליוני דולרים) או ביבשה, אמר צוק רם: "כרגע אני לא יכול להגיד בצורה חד משמעית אם אסדה בים עדיפה על מתקן בחוף. אני לא יכול להגיד חד-משמעית שאסדה בים היא פסולה לחלוטין. אני יכול להגיד בוודאות שהמלצתנו תהיה לאור כל השיקולים ותהיה היכן הטוב ביותר למקם את אותה מערכת גז טבעי למדינת ישראל".