פרוטרום מזנקת 8%: הרווח הנקי קפץ ב-29.1% ברבעון השני

הסתכם ב-13 מיליון דולר לעומת 10.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ■ הרווח התפעולי צמח ב-52.1% והגיע ל-19.4 מיליון דולר

פרוטרום , אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, ממשיכה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה, בשלוב צמיחה פנימית רווחית וביצוע ומיזוג רכישות אסטרטגיות. גם ברבעון השני השנה השיגה פרוטרום צמיחה רווחית במכירות. הצמיחה המואצת במכירות פעילויות הליבה של פרוטרום בשילוב הצעדים שביצעה במהלך שנת 2009 לחיזוק ושיפור כושר התחרות והיעילות התפעוליות שלה, מובילים לשיפור המהותי ולהשגת שיא ברווח וברווחיות.

פרוטרום דיווחה הבוקר על גידול של 10% בהכנסותיה ברבעון השני במונחי מטבע מקומי ל-114.3 מיליון דולר ביחס לרבעון השני של 2009. במונחים דולריים נרשם גידול של 7.1% במכירות ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו המכירות של פרוטרום ב-227.7 מליון דולר - גידול של 10% לעומת המחצית המקבילה ב-2009 במונחי מטבע מקומי. במונחים דולריים גדלו המכירות במחצית הראשונה ב-11%. העלייה במכירות ברבעון השני נובעת בעיקר מצמיחה אורגנית בפעילויות הטעמים של פרוטרום, ומצמיחה רווחית מואצת של פעילות חומרי הגלם הייחודיים, לה תרמה החדרה מוצלחת של מוצרים בעיקר טבעיים ובעלי שיעורי רווחיות גבוהים מהממוצע, שפותחו על ידי החברה בשנים האחרונות.

עוד תרם לגידול במכירות מיזוגה המוצלח של פעילות ה-Savory של CH שנרכשה על ידי פרוטרום במהלך הרבעון השני של שנת 2009. מנגד, החלשות האירו והפאונד הבריטי, ביחס לדולר (אשר קוזזה במעט עקב התחזקות השקל ביחס לדולר) בהשוואה לרבעון השני של 2009, הביאה לירידה של כ 2.9% במכירות החברה במונחים דולריים.

ברבעון השני של 2010 פרוטרום הציגה גידול של 18.9% ברווח הגולמי שהסתכם ב-46.9 מיליון דולר לעומת 39.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות הגולמית הגיעה ל-41.0% לעומת 37.0% בתקופה המקבילה בשנת 2009. הרווח התפעולי צמח ב-52.1% והגיע ל-19.4 מיליון דולר בהשוואה ל-12.8 מיליון דולר אשתקד. הרווחיות התפעולית עלתה בשיעור חד ל-17% לעומת 12% בתקופה המקבילה ב-2009.

ה-EBITDA ברבעון השני גדל ב-38.1% והגיע ל-24 מיליון דולר בהשוואה ל-17.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009. שיעור רווחיות ה- EBITDA השתפר מהותית והגיע ל-21.0% לעומת 16.3% בתקופה המקבילה אשתקד. לשיפור המהותי ברווח וברווחיות תורמים הצמיחה הרווחית במכירות, השיפור המתמשך בתמהיל המוצרים של החברה ושמירת רמת ההוצאות שהושגה עקב המהלכים שנקטה פרוטרום להתייעלות תפעולית תוך שיפור כושר התחרות שלה.

הרווח לפני מסים ברבעון השני של שנת 2010 גדל בשיעור של 34.6% והסתכם ל-17.1 מיליון דולר (14.9% מהמכירות) בהשוואה ל-12.7 מיליון דולר (11.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-29.1% והסתכם ל-13.0 מיליון דולר לעומת 10.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד והרווחיות הנקייה עלתה אף היא בשיעור חד והגיעה ל-11.4% לעומת 9.5% ברבעון המקביל אשתקד.