מוטי קופרלי: "חצי חינם תגיע לפדיון של 40 מיליון שקל בחודש"

בעלי חצי חינם חנכו היום סניף שביעי בהוד-השרון, על שטח שרכשו מבעלת השליטה בשופרסל, קבוצת אי.די.בי ■ את ההשקעה בסניף מימנו יצרני מוצרי הצריכה, אך אסם, עמה נמצאת הרשת בסכסוך מסחרי, סירבה לקחת חלק במימון

רשת חצי חינם חנכה היום (ג') סניף שביעי ברשת, שהוקם במתחם הוד-השרון בצמוד לקניון הוד-השרון שהחברה מקימה.

"שופרסל מכרה לי את השטח, אני חושב", אומר ל"גלובס" צבי קופרלי, בעל השליטה (67%) ברשת, וממהר לקרוא לבנו, מוטי קופרלי, לברר לאשורה את הסוגיה.

הקרקע, שמשתרעת על שטח של 62 דונם, היתה בבעלות חברת נווה גת של בעלת השליטה בשופרסל - אי.די.בי, דלק נדל"ן ופיני צרפתי.

* מתי מכרו לך השטח?

"לפני 6 שנים".

* בכמה?

"זה סוד".

* ביותר מ-100 מיליון שקל?

"הרבה יותר".

* בכמה?

"אל תיכנסי לזה. אז, כשקניתי לאף אחד לא היה כסף. רצו כסף מזומן, ותוך חודש נתתי להם כסף. מה שביקשו בחוזה".

* הם לא חשבו לבנות כאן סופרמרקט?

"לא יודע. מה שהם רצו לבנות לא מעניין אותי".

* כמה יהיה הפדיון?

"היום פתחנו. כמה יהיה הפדיון? אלוהים יודע. מה שבא ברוך הבא. אנחנו והמזל שלנו. 'יום דבש, יום בצל'".

מזה כמה שנים מחזיקה רשת חצי חינם במקום השלישי מבין רשתות השיווק, כאשר לפי נילסן, נתח השוק שלה עומד על יותר מ-5%. בשנתיים האחרונות החלה רשת רמי לוי שיווק השקמה להדביק את הפער מול חצי חינם, הודות להתרחבות מואצת. הסניף הנוכחי של חצי חינם, שמשתרע על שטח של 13,500 מ"ר, עתיד לחזק את מעמדה של הרשת באופן משמעותי.

"במשך הזמן נגיע לפדיון של 40 מיליון שקל בחודש", אומר מוטי קופרלי, בנו של צבי.

השקעה של 60 מיליון שקל

ברשת נזהרו היום מלשחרר הצהרות עם צפי המכירות, למרות ששם מצפים לפדיון גבוה עוד יותר שיגיע ל-500 מיליון שקל בשנה.

* כמה השקעתם בסניף?

מוטי: "60 מיליון שקל, לא כולל הבינוי".

* מה היה שיעור ההשתתפות של הספקים?

"כולם".

* כל 60 מיליון השקל זה מימון ספקים?

"כן".

* איך תמנעו את בריחת הקונים מהסניף שלכם בירקונים שממוקם קרוב לכאן?

"תהיה בהתחלה ירידה של 20%. אין ספק. הלקוח יחליט איפה יותר נוח לו".

* לאורך זמן הירידה תתמתן?

"בהתחלה. זו ירידה לצורך עלייה. הרבה לקוחות אוהבים את סניף ירקונים".

* איך הסניף הזה יתרום לכם?

"הוא יחזק את הספקים. מבחינת שטחים, מכירות, לוגיסטיקה ושטח המדף שהם מקבלים. שטח המדף מביא מכירה ומחזור לספקים".

* יש מבצעים מיוחדים לרגל הפתיחה?

"כן, יש מבצעים".

* על חשבון אילו רשתות יבואו המכירות?

"אני לא מאמין שעל חשבון מישהו. זה יבוא על חשבון חצי חינם בירקונים".

* אז מה יישאר בירקונים?

"אני עדיין לא יודע מאין יבוא הקהל. אין רשתות שיווק מסביבי".

* מה החוזק הכי גדול של הסניף?

"חוויית הקנייה. חוויית השופינג תמשוך קונים מכל רחבי הארץ. הסקרנות לבוא ולראות תיתן חיזוק לסניף".

כר פורה לסכסוך עם אסם

קבוצת אסם בלטה היום בהיעדרה ממדפי רשת חצי חינם בסניף החדש שהרשת חנכה בהוד-השרון. כעת מתברר כי הסכסוך עם אסם החל כשלפני שבועיים החליטו ברשת חצי חינם להסיר את המוצרים המצוננים של החברה מהמדפים.

אסם היא כנראה הספק היחיד שלא הסכים להשתתף בעלות הקמת הסניף בהוד-השרון, והסירוב הזה היה כר פורה לסכסוך המסחרי שהתפתח בין הצדדים. בניגוד ליתר סניפי חצי חינם, שבהם הורידה הרשת רק את המוצרים המצוננים של קבוצת אסם, בסניף החדש נעדרים גם המוצרים היבשים של החברה.

* למה אסם לא כאן?

"אסם אולי לא מפרגן לחצי חינם. הוא לא יודע מה הוא קיבל בשטח".

* למה הכוונה?

"הוא לא מפרגן כי הוא לא יודע מה שווה חצי חינם ומה חצי חינם שווה לאסם. הצענו לאסם שטחי מדף, אבל הוא לא הסכים לשלם את העלות שלהם".

* זה לא יפגע בכם שהמוצרים של אסם לא על המדף?

"לא. אין תלונות מאנשים. אנשים מאמינים במה שחצי חינם עושה, והלקוחות איתנו".