וול מארט מעלה תחזיות הרווח ל-2010; פיספסה בצפי המכירות

הקמעונאית הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של 3.59 מיליארד דולר - יותר מהתחזיות ■ סך ההכנסות עלה בכ-3% ל-103.7 מיליארד דולר ■ המכירות בחנויות שפתוחות מעל שנה, אינדיקטור מייצג יותר לביצועי החברה, ירדו ב-1.4% - יותר מהצפי

חברת וול מארט , הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010, מהם עולה כי החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה, ופיספסה בעליונה.

החברה אף העלתה את תחזית הרווח לשנת 2010 כולה - וזאת הודות לתוכנית הייעול שהפעילה ולצמיחת הכלכלה בסין, ברזיל ומקסיקו - בהן היא פועלת. עם זאת, ההכנסות בחנויות בארה"ב ירדו ברבעון השני ירדו מעבר לתחזיות בשל התנאים הכלכליים בארה"ב.

וול מארט דיווחה על רווח נקי בהיקף 3.59 מיליארד דולר שהם 97 סנט למניה, לעומת רווח של 3.47 מיליארד דולר או 89 סנט למניה ברבעון השני ב-2009. האנליסטים בוול סטריט צפו לחברה רווח של 96 סנט למניה ברבעון השני.

ההכנסות של וול מארט עלו בכ-3% והסתכמו ברבעון ב-103.7 מיליארד דולר, לעומת התחזיות בוול סטריט להכנסות בהיקף 105.3 מיליארד דולר, לאחר שבשנה הקודמת רשמה הכנסות של 100.91 מיליארד דולר. המכירות של החברה בחנויות שפתוחות מעל שנה, אינדיקטור מייצג יותר לביצועי החברה, ירדו ב-1.4% ברבעון החמישי ברציפות ויותר מהצפי בשוק לירידה של 0.3%.

"המשכנו ברבעון השני להתמקד בתוכנית ההתייעלות שלנו במטרה להציג צמיחה ולייצר ערך לבעלי המניות", אמר מייק דיוק, נשיא ומנכ"ל וול מארט. "ההאטה בתהליך התאוששות הכלכלה תמשיך להשפיע ולקוחותינו יצמצמו את הקניות שלהם גם בהמשך", לדבריו.