דירת 4 חדרים חדשה בכ-700 אלף שקל? יש מקום כזה

ל"גלובס" נודע כי קריית-מלאכי מקדמת תוכניות לבניית יותר מ-5,000 יחידות דיור חדשות בעיר ב-3 השנים הקרובות

‎יעד חדש לזוגות הצעירים שמאסו במחירי הנדל"ן הגבוהים במרכז הארץ? ל"גלובס" נודע כי קריית-מלאכי מקדמת תוכניות לבניית יותר מ-5,000 יחידות דיור חדשות בעיר ב-3 השנים הקרובות, במחירים של כ-750 אלף שקל עד 900 אלף שקל לדירת 4 חדרים.

אם תאושר התוכנית - שעברה את ועדת התכנון המקומית, אך טרם אושרה על-ידי הוועדה המחוזית - עתידה קריית-מלאכי להכפיל את מספר תושביה מכ-20 אלף ל-40 אלף תושבים. הבנייה הרוויה בעיר תכלול גם מגדלים בני 15-20 קומות.

‏"יש לנו מצוקת קרקעות, כי קריית-מלאכי מוקפת מושבים", אומר יוסי פרץ, דובר העירייה, "אנחנו צריכים לשדרג את העיר ולכן צריך כאן אוכלוסייה חזקה. קשה לעיר להתרומם".

לדבריו, בפרויקט חדש שמוקם בעיר בימים אלה, נמכרות דירות 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר בכ-700 אלף שקל עד 750 אלף שקל, בהשוואה לכ-450 אלף שקל לפני כ-3 שנים. ‏‏"קריית-מלאכי תהיה עיר אטרקטיבית בשנים הקרובות, וניתן להשתדרג כאן בחצי המחיר", אומר פרץ.

בשטח שבין קריית-מלאכי למושב כפר ורבורג מתוכננות לקום 3,000 יחידות דיור בשכונת רוטנר, שטח שרובו קרקעות בבעלות פרטית, אומר פרץ. שכונה חדשה נוספת עתידה לכלול כ-1,700 יחידות דיור חדשות סמוך לבסיס הצבאי ביישוב. שכונה נוספת בצפון היישוב, בשם "אורות", תכיל כ-450 יחידות דיור, בבנייה רוויה ובשיטת בנה ביתך. וכן צפויה בניית כ-300 יח"ד חדשות בשכונות קטנות נוספות.

ההערכות הן שאם אכן תשנה העיר את פניה ותצליח למשוך אוכלוסיות חזקות, המחירים עשויים לעלות בכ-20% בשנים הקרובות. סלילתו של כביש 6 מקצרת את זמן הנסיעה מקריית -לאכי למרכז הארץ; על כביש 4 ניתן להגיע לתל-אביב בכ-45 דקות. קיימות גם תוכניות להקים תחנת רכבת ביישוב.

נציין כי הקרקע בקריית-מלאכי היא בין הזולות בארץ. מתוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל על מגרשים לבנייה רוויה שהתפרסמו לאחרונה, עולה כי המחיר ליחידת קרקע בקריית-מלאכי נע בין 66 אלף שקל ל-109 אלף ליחידת קרקע, כולל הוצאות פיתוח. ‏‎