להקת הרוק האלטרנטיבי "30 שניות למאדים" תופיע בת"א

חברי הלהקה, ובראשם הזמר-שחקן ג'ארד לטו, הגיעו לארץ בעיקר בזכות אלפי המעריצים המקומיים, שהשתמשו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר כדי לשכנע אותם להופיע בישראל

"אני מודע לעובדה שאמנים בטלו השנה הופעות בישראל, וכל שיש לי לומר הוא: 'שיעשו מה שהם מבינים'. לנו, בכל אופן, לא הייתה כוונה לבטל", כך אומר הזמר-שחקן ג'ארד לטו, מנהיג להקת הרוק האלטרנטיבי המצליחה "30 שניות למאדים" (30 Seconds to Mars), שהגיעה אתמול להופעה יחידה בישראל.

לטו, מהשחקנים הצעירים המובילים בהוליווד בעשור החולף ("מועדון קרב", "נערה בהפרעה", "אלכסנדר", "שר המלחמה", "אמריקן פסיכו" וכמובן הופעתו הנפלאה כנרקומן בסרט "רקוויאם לחלום"), הקים את הלהקה לפני 12 שנים עם אחיו שאנון, המתופף, ואליהם הצטרף הגיטריסט טומי מיליסיביק.

ב-2002 יצא אלבומם הראשון, ושלוש שנים מאוחר יותר הם הוציאו את "Beautiful lie" שהגיע למכירות פלטינה בארצות הברית והפך אותם לנכס לוהט.

במקביל פרץ סכסוך אימתני בין הלהקה וחברת התקליטים וירג'ין, שהוביל לתביעה נגדם בסך 30 מיליון דולר. על רקע מאבק משפטי ממושך הם הקליטו, בהשקעה עצמית, את אלבומם השלישי "This is war" שיצא בסוף 2009 ונחשב ליצירתם המושלמת ביותר.

לישראל הגיעו חברי "30 שניות למאדים" בעיקר בזכות אלפי המעריצים המקומיים שהשתמשו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר להעברת מסרים בנדון ללהקה ומנהליה, עד שחברת Alive productions המקומית הרימה את הכפפה.


מרגישים בטיול שנתי. לטו (במרכז) עם חברי "30 שניות למאדים"

"אי אפשר לא לשמוע על ישראל", אמר לטו במסיבת העיתונאים שקיים אתמול במלון דן בתל אביב, "יש שבעה מיליון ישראלים, אבל כשאנחנו מופיעים בכל העולם נדמה שהם מגיעים לכל מקום. גם בחדשות מדברים עליכם כל הזמן. אני לא חושב שיש בעולם מדינה כל כך קטנה שמדברים עליה כל כך הרבה.

"אנחנו רוצים לבקר בים המלח, במצדה, בירושלים. אנחנו מרגישים כמו תלמידי תיכון בטיול שנתי".

- אתם נחשבים להרכב המנהל קשר אישי עם הקהל, מעל ראשן של חברות התקליטים ותחנות הרדיו.

"החודשים שבמהלכם ניהלנו מאבק מול חברת וירג'ין היו תקופה אפלה, אבל למדנו הרבה מהחוויה. שוק המוזיקה נמצא בעיצומה של מהפכה, ובסיומה כל הכללים ישתנו וקשר ישיר בין אמן וקהל יהיה מחויב המציאות. באותה מידה, אנחנו לא מתחייבים לגבי עבודה על אלבום נוסף. שלושת האלבומים הקיימים הם בעינינו סוג של טרילוגיה שהסתיימה, ועדיין לא ברור מה יהיה הצעד הבא. סיבוב ההופעות הנוכחי בעיצומו, ואנחנו מתרכזים בכאן ועכשיו לפני שנחליט לגבי העתיד".

- כוכבי קולנוע כמו קיאנו ריבס, קווין קוסטנר וראסל קרואו מנגנים בלהקות במקביל לפעילותם בתחום המשחק, אבל עבורם זה תחביב לשעות הפנאי. המקרה שלך הוא, ככל הנראה, המצליח ביותר אך גם המחייב ביותר מבחינת הזמן וההשקעה. איך זה מסתדר?

"זמן הוא אכן הבעיה העיקרית, ועדיין לא פתרתי אותה. אנחנו בהכנות לסרט קולנוע גדול, והצילומים עצמם, דורשים חודשים. קשה לעשות את זה כשאתה בעיצומו של סיבוב הופעות. עדיין, אני לא מצטער כי הייתי חובב מוזיקה לפני שהפכתי סטודנט לקולנוע וזה היה לפני שהפכתי שחקן. תמיד רציתי לשלב בין כל האהבות שלי, וכמו שאומרים: 'תיזהר במה שאתה מבקש, כי אולי זה יתגשם'".

- הוידיאו קליפים ללהיטים הגדולים שלכם כמו "The kill", שצולם בהשראת הסרט "הניצוץ" של סטנלי קובריק, "Beautiful lie" שצולם על קרחון בגרינלנד או "From yesterday" שצולם במקדש בסין, הם מהמושקעים שנראו בשנים האחרונות. בעידן בו כוחה של רשת כמו MTV דועך, ואמנים רבים מעדיפים קליפים זולים ואינטימיים, עד כמה הרקע הקולנועי שלך קשור לגודל ההפקות האלה?

"הרקע הקולנועי שלי בא לידי ביטוי בעיקר בהבנת אחורי הקלעים, והיכולת ליצור חזון מאד מרשים בעלות שהיא בפועל לא ממש גבוהה. אלו טריקים קטנים ששנים בתעשיית הקולנוע למדו אותי, כך שאני יודע שזה אפשרי גם אם הרעיון נשמע גרנדיוזי. וכן, אנחנו מאמינים בכוחם של קליפים למרות שאמנים רבים כבר לא חושבים כמונו".

- מה צפוי בהופעה שלכם בישראל?

"טירוף חושים וחוסר שפיות מוחלטים. אנחנו רוצים להיות כמה שיותר קרובים, פיזית, לקהל שלנו".

ההופעה של "30 שניות למאדים" תתקיים הערב (ד') בביתן 1 בגני התערוכה בתל-אביב. פתיחת הדלתות ב-19:30. מחיר כרטיס: 220 שקלים