קריימר: BHP לא תצליח לקנות את פוטאש בפחות מהמחיר הזה

בתוכניתו Stop Trading! ברשת CNBC העריך ג'ים קריימר שעשויה להתפתח מלחמת מחירים על פוטאש ושחברת BHP לא תזכה לשיתוף פעולה מצד בעלי מניות החברה בפחות ממחיר של 160 דולר למניה

מניית פוטאש זינקה אתמול בוול סטריט ב-27.6% למחיר של 143.17 דולר, מחיר המשקף לענקית הדשנים הקנדית שווי של כ-42.6 מיליארד דולר. זאת, לאחר ש-BHP הכריזה על הצעת רכש לחברה קיבלה לפי שווי מניה של 130 דולר.

BHP Billiton , ענקית הכרייה האוסטרלית, הציעה לפוטאש הצעת רכש בפרמיה של כ-16% על מחיר הנעילה אמש בניו יורק. פוטאש מבחינתה סירבה להצעת BHP ואולם זה לא מפריע למשקיעים להזניק את מחיר מנייתה כאמור לשער גבוה בהרבה מההצעה. הדירקטוריון דחה את ההצעה בטענה שהיא "מאוד מעריכה בחסר את החברה".

ג'ים קריימר, גורו המניות מרשת CNBC, הגיב אתמול להתרחשויות בתוכניתו Stop Trading! ואמר שעשויה להתפתח מלחמת מחירים על פוטאש ושחברת BHP לא תזכה לשיתוף פעולה מצד בעלי מניות החברה בפחות ממחיר של 160 דולר למניה.

לדעתו של קריימר המצב הנוכחי יהווה כר נרחב לחברות נוספות להגיש הצעות משלהן ועשויה להתפתח מלמחת מחירים.

היום דווח כי BHP צפויה להפוך את הצעת הרכש לפוטאש לעוינת ולפנות היישר לבעלי המניות כשהיא אינה צפויה לשפר את הצעתה לחברה. גורם בשוק איתו שוחחנו היום מסר כי "קיימת אפשרות שהשוק טרם הפנים והיא שאם BHP תשתלט על פוטאש, היא עלולה למכור את החזקותיה בכי"ל (מחזיקה ב-13.9% בכי"ל). אפשרות אחרת היא כי פוטאש עצמה תבחר לדלל את החזקתה בכי"ל על מנת שלא להיראות אטרקטיבית מדי בעיניי רוכשים פוטנציאליים".