אנרגיה סולארית בשטחים: 2 מערכות הותקנו בגוש עציון

החשמל המיוצר במערכות נמכר לחברת החשמל בחוזה ל-20 שנה לפי תעריף של 2.04 שקלים לקוט"ש

חברת פרנדלי אנרג'י, העוסקת בהתקנת מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, התקינה לאחרונה שתי מערכות ביישוב הר גילה בגוש עציון. בחברה אומרים כי מדובר בשתי המערכות הסולאריות הראשונות למגזר הביתי (בהספק של עד 4 קילו-ואט), שהותקנו ביהודה ושומרון. החשמל המיוצר במערכות נמכר לחברת החשמל בחוזה ל-20 שנה לפי תעריף של 2.04 שקלים לקוט"ש.

תעריף גבוה זה נקבע לאחר החלטתו של משרד התשתיות בחודש פברואר האחרון, להקצות מכסה מיוחדת של 2 מגה־ואט לאיזור יהודה ושומרון ובתעריף שנועד לפצות את תושבי יו"ש, שעד כה נמנעה מהם האפשרות לקחת חלק בפעילות השוק הסולארי. זאת בשל העובדה כי חוק התכנון והבנייה לא חל ביהודה ושומרון.

התקנתם המערכות בהר גילה התאפשרה, רק לאחר שהתקבל היתר מטעם קצין המטה האחראי על החשמל במנהל האזרחי ביהודה ושומרון. בניגוד למשק החשמל שבתחומי הקו הירוק הפועל מכח חוק החשמל, מנוהל נושא החשמל ביהודה ושומרון ע"י קמ"ט החשמל במנהל האזרחי ביו"ש.

מנכ"ל פרנדלי אנרג'י, דני דנן ציין כי החברה תחל בקרוב בהתקנתם של שתי מערכות סולאריות נוספות ביהודה ושומרון, ביישוב בקעות בבקעת הירדן. שתי מערכות אלה יהיו בהספק של 50 קילו ואט כל אחת.

חברת פרנדלי אנרג'י מסרה שיש לה צבר הזמנות של 30 מערכות פוטו וולטאיות נוספות ברחבי הארץ, בהספק כולל של אחד וחצי מגה וואט בשווי כספי של 21 מיליון שקל.

מאז תחילת פעילותה בשנת 2009, סיימה החברה להתקין 40 מערכות סולאריות במגזר המסחרי והביתי בשווי כספי כולל של 12 מיליון שקל.