ועדת ששינסקי לא תדון במדיניות חלוקת רישיונות הנפט והגז

דרישתו של שר התשתיות בנושא באה בעקבות פרסום ב"גלובס" שלפיו הוועדה תבחן את המדיניות, על רקע ביקורת כלפיה באוצר

ועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנוגע למשאבי נפט וגז לא תדון במדיניות חלוקת רישיונות חיפושי הנפט, כך הודיע אתמול (ג') האוצר. ההודעה הלא שגרתית פורסמה לדרישת שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו שמשרדו ממונה על ענייני הרישוי של חיפושי נפט וגז. דרישתו של לנדאו באה בעקבות פרסום ב"גלובס" שלפיו הוועדה תבחן את המדיניות, על רקע ביקורת כלפיה באוצר.

בשיחה עם גורמים באוצר שקדמה לפרסום ההודעה אתמול הבהירו בכירים במשרד התשתיות כי לנדאו מצפה מהאוצר "להבהיר בשפה ברורה שעבודת הוועדה אינה בבחינת משחק מכור".

גורמי ממשל אמרו ל"גלובס" כי "בציבור מתקבל הרושם שבמקום לעסוק בעניינים בעלי חשיבות לאומית עוסקים בניסיונות של משרד אחד להיכנס לטריטוריה של משרד אחר. הרושם הזה מעמיד את הממשלה באור פתטי ועלוב".

בהודעה שפרסם אתמול האוצר נאמר כי "בעקבות הפרסומים בתקשורת, מבקשת הוועדה להבהיר כי לא דנה בנושא רישיונות החיפוש והנושא אינו נמצא על סדר יומה של הוועדה. הסמכות בעניין מתן רישיונות הייתה ותישאר בידי משרד התשתיות".

במשרד התשתיות אמרו כי לא איימו להוציא מהוועדה את נציגי המשרד אם דרישתם להבהרה לא תיענה. למשרד יש שני נציגים בוועדה, המנכ"ל שאול צמח והממונה על ענייני הנפט הד"ר יעקב מימרן. בוועדה, בראשות פרופ' איתן ששינסקי, חברים גם שני נציגי האוצר: הממונה על התקציבים אודי ניסן ומנהל רשות המסים יהודה נסרדישי. כמו כן חבר בוועדה פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה.