מדד האמידים שמפרסם U-Bank עלה ב-0.1% בלבד ביולי, בדומה למדד החודש הקודם (0.11%). מתחילת השנה עלה מדד זה ב-0.92% בלבד - כמחצית מעליית מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).
U-Bank, העוקב בשנים האחרונות אחר ההתנהגות הצרכנית של ציבור האמידים, מגלה שהביקושים שלהם גמישים ומתאימים עצמם לרמת המחירים. "הצרכן הפוטנציאלי שלנו מתוחכם - לא רק בצרכנות הפיננסית שלו ובהשקעות, אלא בצרכנות בכלל", אומר רון בדני, מנכ"ל הבנק.
גם ביולי המשיכה מגמת ההתמתנות במחירי המוצרים והשירותים המרכיבים את מדד האמידים. סעיפי הריהוט והציוד לבית ירדו ב-0.3%, ומחירי ההלבשה וההנעלה ירדו ב-9%. ממחקר של הבנק עולה שבימים אלה כמחצית מציבור האמידים משלימים חופשה בחו"ל, שהשנה עלתה פחות מאשתקד, בשל היחלשות מרבית המטבעות במדינות היעד של הנופשים מול השקל. הבנק עוקב מדי חודש אחר הרגלי הצריכה של 200 אלף בתי-אב האמידים, ומחשב בהתאם את השינוי בכוח הקנייה של ציבור האמידים בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.