הבורסה ננעלה בירידות - אך חתמה שבוע חיובי; המעו"ף טיפס 1.9%

מניות הנדל"ן הוסיפו השבוע 2.5% ■ גבעות ממשיכה להידרדר - איבדה 7% נוספים ■ כי"ל איבדה 1.5% ■ אפריקה ירדה 0.8% על רקע דו"חות אפי פיתוח ■ זיו סגל: "למעו"ף לא יהיה כ"כ קל לעלות בטווח המיידי"

בורסת תל אביב חתמה את המסחר היום (ה') בירידות שערים בתום יום מסחר תנודתי בו מדד המעו"ף עבר חליפות להיסחר בטריטוריה הירוקה והאדומה. בבורסות אירופה נרשמה לאורך היום מגמה מעורבת - אך כעת נרשמות שם ירידות שערים קלות על רקע נתוני מאקרו משוק האבטלה שפורסמו בארה"ב טרם פתיחת המסחר שם. בעקבות נתונים אלה עברו גם החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט לירידות קלות. מחזור המסחר בתל אביב הסתכם ב-1.45 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי הוסיף מדד המעו"ף 1.9% לערכו, מדד ת"א 100 עלה ב-1.77% ואילו מדד מניות הטכנולוגיה תל טק טיפס בשיעור צנוע יותר של 0.8%. מניות הנדל"ן בלטו במיוחד עם עליה שבועית של 2.5% בערכן.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין הבוקר כי מדד המעו"ף נתן מהלך עלייה נחמד השבוע אבל להערכתו לא יהיה לו קל כל כך לעלות בטווח הזמן המיידי. הסיבה היא כוח ההתנגדות באזור ה-1,166 נקודות. לדעת סגל, זו רמת המדד שמהלך מהימן מעליה ילמד כי מדד המעו"ף נכנס למסלול של מגמת עלייה ארוכת טווח, והיא זו שבלמה את ניסיון העלייה הקודם.

סגל מסביר כי תבנית המסחר מאתמול מסוג דוג'י מלמדת על שיווי המשקל וגם האינדיקטורים הטכניים מלמדים על סיכוי להפוגה בעלייה. על פי סגל, מכיוון שהגדרת המגמה לטווח הבינוני-ארוך ממשיכה להיות מגמת עלייה, הגדרת המגמה לטווח הקצר המשלבת את שני הכוחות הפועלים עכשיו היא תנודתית-עלייה עם אזור התמיכה הקריטי ב-1,134-1,140 נקודות.

סגל מעריך כי מהלך מתחתיו יחשב סימן דובי משמעותי. כל עוד מדד המעו"ף מעל אזור זה, עם תנודתיות כזו או אחרת לשיטתו של סגל, הגדרת המגמה תישאר מגמת עלייה לטווח הבינוני-ארוך. מהלך מהימן מעל 1,166 נקודות ימחק את המילה בינוני, מוסיף סגל.

רכבת ההרים בגבעות נמשכת; כי"ל ממשיכה לרדת

אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה ונסחרת בלונדון, דיווחה היום על הפסד של 63 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2010 לאחר רווח של 215.1 מיליון דולר במחצית השנה אשתקד. בשורת ההכנסות דווקא מדווחת אפי על עליה של 32% מ-29.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה שעברה ל-39.5 מיליון דולר ב-2010.

גבעות הוסיפה להיסחר בתנודתיות ברקע ההתרחשויות האחרונות מאתר "מגד 5". המשקיעים ממשיכים לעכל את הדיווח כי באתר הקידוח קיים פוטנציאל של 1.52 מיליארד חביות נפט אך טרם ברור כמה מהן ברות הפקה. יחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט נסחרו ביומיים האחרונים בתנודתיות רבה - עלייה של 19% שלשום וצניחה של 13% אתמול.

כור דיווחה הבוקר לבורסה כי דירקטוריון החברה אישר לאחרונה מסגרת השקעה פיננסית של עד 120 מיליון דולר במניות סאנופי-אוונטיס, חברת תרופות ומוצרי בריאות. במועד הדיווח, משקיעה החברה כ-75 מיליון דולר בסאנופי, והיא תדווח על הגדלה משמעותית של מסגרת ההשקעה, לשון הדיווח.

קבוצת דלק דיווחה הבוקר לבורסה כי הנציבות האירופית אישרה את העסקה לרכישת פעילות שיווק הדלקים וחנויות הנוכחות של חברת BP בצרפת. השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של השנה. נזכיר כי החברה הבת דלק אירופה הגישה בתחילת פברואר 2010 הצעה לרכישת פעילות שיווק הדלקים של BP פראנס בצרפת, הכוללת כ-416 תחנות תדלוק ממותגות של BP, חנויות נוחות ברחבי המדינה והחזקות ב-3 טרמינלים. הצעת דלק לרכישת הפעילות עמדה על כ-180 מיליון אירו.

כי"ל הוסיפה לרכז עניין ברקע הצעת הרכש של BHP Billiton לפוטאש. האחרונה המשיכה לטפס אמש בניו יורק בשיעור של 3.3% לאחר זינוק של 27% שלשום.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]