מי יכול בלי במבה של אסם

כנראה שיש כאלה, ואם חצי חינם מסתדרת כבר זמן מה בלי - אולי גם רשתות אחרות יוכלו

לפני שבועיים הסירה רשת חצי חינם את המוצרים המצוננים של אסם מהמדפים, והשבוע היא החריפה את המאבק והורידה את כל מוצרי אסם ממדפי הרשת. כן, גם את המותגים ביסלי ובמבה שרשתות אחרות לא ממש העזו עד היום לנקות מהמדפים.

היעדרותה של אסם ממדפיה של רשת המחזיקה ביותר מ-5% מהשוק אינה דבר של מה בכך. אבל הבעיה העיקרית של אסם אינה אובדן המכירות ברשת חצי חינם, אלא האמירה הקשה שרשת מזון בישראל יכולה להסתדר בלי מוצריה של קבוצת אסם. זו אמירה של ממש, העלולה לפגוע בחוסנה של החברה.

ככל שהסכסוך עם חצי חינם יימשך - כך הפגיעה באסם עלולה להיות קשה יותר.

אם חצי חינם יכולה להסתדר בלי אסם, אז מחר יוכלו גם הרשתות האחרות - כמו רבוע כחול, רמי לוי, יינות ביתן ואפילו שופרסל - להסתדר היטב בלי מוצרי החברה. ככל שההיעדרות מהמדף תימשך - כך אסם תיחלש מול רשתות שיווק אחרות.

כבר היום אסם נדרשת להתמודדות קשה בקטגוריית הפסטה, וההתמודדות הזאת עלולה להתרחב לקטגוריות נוספות.

באסם יודעים היטב כי חלק מהפורטפוליו של החברה פגיע במיוחד. הם גם יודעים כי המצב הנוכחי הוא הזדמנות מצוינת למותגים מתחרים. לקוח של חצי חינם, שהיה נאמן עד היום לביסלי, ינסה עכשיו מותג מתחרה - ואולי גם ייווכח כי ההבדל לא כזה משמעותי.

זו בדיוק הסיבה שבאסם בחרו היום להוריד את הכפפות ולצאת במודעות בעיתונים נגד חצי חינם.

זו גם הסיבה שאתמול (ד') הגיע מנכ"ל אסם סחר, דודי מנביץ, לחצי חינם בניסיון להגיע להסדר, ניסיון שלא צלח. אסם מבינה כי יותר משיש לה להרוויח בסכסוך הזה - יש לה מה להפסיד.