שוקי המניות הכבידו על כלל ביטוח: רשמה רווח של 29 מיליון ש'

היפוך המגמה בשוקי המניות הפכו רווח של 2.87 מיליארד שקל ברבעון השני של 2009 להפסד של 213 מיליון שקל בתיק ההשקעות שלה ברבעון החולף

כלל ביטוח שבשליטת IDB סיכמה הלילה (א') בחצות את הרבעון השני של השנה כשדיווחה על צניחה של כ-80% ברווח הנקי לכ-29 מיליון שקל לעומת רווח של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. החברה מסבירה כי ברבעון הראשון של 2010 המשיכה המגמה החיובית בשוקי המניות שאפיינה את שנת 2009 אך ברבעון השני התהפכה המגמה, דבר שהוביל, עקב התשואות השליליות, לכך שהחברה החזירה את מרבית דמי הניהול המשתנים בפוליסות תלויות תשואה למבוטחים.

הכנסות החברה רשמו גם הן ירידה של כ-59% לכ-2.06 מיליארד שקל לעומת הכנסות של כ-5.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עקב הירידות ברבעון השני של השנה, ספגה החברה הפסד של כ-213 מיליון שקל בתיק ההשקעות שלה לעומת רווח של כ-2.87 מיליארד שקל ברבעון השני של 2009, אז החלו השווקים הפיננסיים להתאושש משפל המחירים של המשבר הנוכחי ומחירי המניות רשמו זינוקים חדים בערכיהן.

שי טלמון, מנכ"ל החברה מסר עם פרסום הדו"ח כי "בחצי הראשון של שנת 2010 הושם דגש על שיפור החוסן הפיננסי של הקבוצה, הן על ידי גיוס ההון המשני והן בהקטנת החוב של כלל פיננסים. זאת במקביל לגידול בהיקפי הפעילות".

נזכיר כי "גלובס" חשף בסוף השבוע כי קרן הפרייבט אקוויטי האירופית פרימירה (PERMIRA) מנהלת מו"מ עם IDB לרכישת כלל ביטוח. פרמירה התעניינה בעבר כבר ברכישת פרטנר, HOT ן-yes. מקורב למו"מ הגדיר את הקרן כ"גוף הרציני ביותר מבין כל המתעניינים". לפי הערכות, IDB מעוניינת למכור את כלל ביטוח לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. שווי זה משקף פרמיה של 65% על שווי השוק של כלל ביטוח. IDB מחזיקה ב-55.1% ממניות כלל ביטוח, כך שהיא דורשת לקבל בעסקה 1.04 מיליארד דולר.