רווחי שיכון ובינוי זינקו ב-60%; מכרה ברבעון השני 379 יח' דיור

הרווח הסתכם ב-66 מיליון שקל ונהנה מהעלייה ברווחי המימון כתוצאה מעסקות גידור במט"ח ■ הכנסות החברה עלו ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.18 מיליארד ש'

ביום בו הודיעה חברת שיכון ובינוי על הגדלת החזקותיה בזכיינית כביש 6, דיווחה החברה גם על המשך השיפור בתוצאותיה הכספיות. הרווח הנקי של החברה השייכת לקבוצתה של שרי אריסון, עלה ב-60% ברבעון השני והסתכם ב-66 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון השני עלו ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.18 מיליארד שקל.

רווחיות החברה עלתה בשל הצלחה בעסקאות גידור מט"ח אשר ייצרו לה 20 מיליון שקל, מה שעזר לחתוך את הוצאות המימון של חברת הנדל"ן בחצי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך הוצאות המימון ברבעון השני הסתכמו ב-48 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

השיפור בהכנסות החברה נבע בעיקר משיפור במגזר התשתיות והבנייה בחו"ל. ההכנסות ממגזר זה עמדו ברבעון על 666 מיליון שקל, עליה של כ- 10.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הקבוצה ממשיכה לצבור פרויקטי ענק בחו"ל - ביולי השנה הודיעה שיכון ובינוי על זכייה בפרויקט נוסף לסלילת כביש בניגריה, בהיקף של 290 מיליון דולר.

צבר ההזמנות של הקבוצה עלה בכ-21% והסתכם בסוף הרבעון השני בכ-9.4 מיליארד שקל, מתוכם סך של כ- 7.5 מיליארד שקל מפעילות הקבוצה בחו"ל.

כמו כן, החברה החליטה במהלך הרבעון הראשון של השנה להפריד את הפעילות המים מפעילות האנרגיה המתחדשת על מנת להתמקד בפיתוח פעילות מים גלובאלית כתחום ליבה בחברה. במהלך רבעון זה חנכה החברה את מתקן ההתפלה בחדרה, לו היא שותפה. מתקן ההתפלה, הגדול מסוגו בעולם, כבר מזרים מים מותפלים למוביל הארצי. ברבעון השני צמחה פעילות מגזר האנרגיה המתחדשת ב-33%, ופעילות מגזר המים צמחה ב-7.1%.

ברבעון השני שופרו תוצאותיה הפיננסיות של החברה וזו רשמה ירידה של כ-46% בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ברבעון הסתכמו בכ-47 מיליון שקל - וירדו בין השאר בשל עיסקאות גידור לצמצום חשיפת הקבוצה לשערי מט"ח.

עופר קוטלר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "הקבוצה ממשיכה להגדיל את היקפי פעילותה במנועי הצמיחה שלה ובמיוחד בתחומי התשתית והבנייה בישראל ובעולם. במקביל מחפשת הקבוצה השקעות משמעותיות בתחומי האנרגיה המתחדשת והמים".

דורון בלשר, סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי: "ההון העצמי של הקבוצה גדל בהתמדה ומביא לשיפור באיתנות הפיננסית, כמשתקף במגמה הקיימת בפעילותה של החברה. איתנות פיננסית זו אפשרה לבצע את עסקת דרך ארך ארץ ממקורות עצמיים ותשרת את החברה בהמשך תהליכי הצפת ערך והצמיחה העסקית".

העסקאות החשובות ברבעון ואחריו

כאמור, שיכון ובינוי הגדילה אחזקות בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6. אחזקות שיכון ובינוי יעלו ל-50% תמורת השקעה של כ- 150 מיליון שקל. את הרכישה מממנת הקבוצה ממקורותיה העצמיים

שיכון ובינוי נדל"ן מכרה ברבעון השני של השנה 379 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-523 מיליון שקל. בחודש אוגוסט מכרה שיכון ובינוי נדל"ן 50% מזכויותיה בקרקע באשקלון ברווח לפני מס בסך של כ-35 מיליון שקל.

סולל בונה תשתיות החלה את העבודות בפרויקטP.F.I של החברה הלאומית לדרכים לשיקום, תפעול ואחזקת כבישים בצפון הארץ שהיקפו כ- 1.7 מיליארד שקל. הסגירה הפיננסית הושלמה בחודש יוני. בנוסף, זכתה בפרויקט הקמת הגרנד קניון בבאר שבע בהיקף של כ 150 מיליון שקל.