זהר זיסאפל לא טעה

לפני שנה הוא קנה אופציות של חברה ששווייה כשל סטארט אפ בין יומו ולאההצליחה להרוויח

אם לפני שנה היו מבטיחים לכם כי מניה יחסית אלמונית תכפיל את ערכה פי עשרה, סביר להניח שהייתם ממהרים לחטוף אותה. אם היו מוסיפים ומספרים לכם כי מדובר במניה של חברה קטנטנה, ששווייה כשל סטארט אפ בין יומו והיא אינה מצליחה להרוויח - ייתכן שהייתם חושבים פעמיים לפני שהייתם שועטים אחריה כמו עדר שוורים זועם.

רדקום , המספקת פתרונות ניטור תעבורה ברשתות תקשורת ונמנית עם החברות שיצאו מבית היוצר של האחים יהודה וזהר זיסאפל, היא חברה כזו. לפני שנה החברה הייתה שקועה עמוק בתוך הבוץ. שורתה התחתונה הייתה עדיין אדומה, הונה העצמי הצטמצם ואיים להוציא את המניה מחוץ לגבולות נאסד"ק, עד שזהר זיסאפל, היו"ר, מימש אופציות שהיו הרחק "מחוץ לכסף" רק כדי לחדש את חברותה במועדון היוקרתי. פחות משנה אחרי רדקום מוכיחה כי זיסאפל לא טעה.

לאחר שאשתקד רשמה הפסד נקי בסך 2.6 מיליון דולר, חזרה להיות חברה רווחית. את הרבעון הראשון השנה סיימה החברה עם רווח נקי של 51 אלף דולר, ואת הרבעון השני עם רווח נקי בסך 80 אלף דולר. יותר מזה. השיפור בתוצאותיה הוא פועל יוצא של הגאות בשימוש בטלפונים חכמים - דוגמת אייפון - שמגבירים את השימוש ברשתות תקשורת, ולכן יש סיכוי לא רע שהמומנטום החיובי סביב החברה יימשך.

שלא במפתיע, שוק ההון "הריח" את המהפך שעברה החברה, והכפיל במהלך השנה האחרונה את שווייה פי עשרה ופי ארבעה מתחילת השנה - נתונים שעשויים להפוך את רדקום למניה הלוהטת של השנה מבין הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני. ביום שישי ננעלה המניה על מחיר שיא תלת שנתי של 7.74 דולר המשקף שווי חברה של 40 מיליון דולר - עדיין לא שווי שממקם אותה תחת הרדאר של בתי ההשקעות, אך כזה שמקרב אותה לשם.

המהפך של רדקום משקף גם את האמונה הבלתי מעורערת של זיסאפל בחברה. לפני כשנתיים, כשזו גייסה 2.5 מיליון דולר לפי מחיר של 2.56 דולר למניה בהנפקה פרטית, זיסאפל לקח חלק עיקרי בגיוס והזרים לחברה 1.7 מיליון דולר. שנתיים עברו ושווי השקעתו של זיסאפל הוכפל פי שלושה - תשואה בהחלט לא רעה לפרק זמן שכזה.

זיסאפל ידע שיש מטמון בתוך רדקום. עכשיו גם שוק ההון יודע.