טרנד השלדים והביומד נמשך: מו"מ למיזוג יורו אוברסיז וקיוריי

קיוריי מקבוצת שלדות של ירון ייני פיתחה מכשיר רפואי אסתטי לטיפול ברקמות גוף ■ השווי של החברה הנרכשת הוא 6.4 מיליון שקל

"פעם הביקוש היה לנדל"ן, היום השוק מבקש ביומד". כך אמר ל"גלובס" במארס האחרון ירון ייני, איש שוק ההון, שמתמחה בשלדים בורסאיים. ייני הספיק בין היתר למזג את חברת הביומד פלייט מדיקל לשלד של פרג ואת חממת אתי לגפן השקעות. עכשיו הוא שוקד על מיזוג נוסף מסוג זה.

היום דיווחה שלדות שמתקיים מו"מ למזג את החברה-בת שלה (מחזיקה ב-87% ממנה), חברת המכשור הרפואי Qray, עם השלד הבורסאי יורו אוברסיז. בשלב זה, טרם גובש סופית מבנה העסקה ואין ביטחון שיתגבש להסכם מחייב.

יורו, בו מחזיק ייני ב-31.9% מהמניות, דיווח כבר ביום חמישי על מו"מ למיזוג עם חברה רפואית פרטית, אך לא ציין את שמה. לפי מתווה העסקה, יורו תרכוש את מלוא המניות של החברה בתמורה לכ-80% ממניות יורו. שווי השוק של יורו בבורסה בתל אביב עומד על 8 מיליון שקל, ומכאן שהשווי של החברה הנרכשת הוא 6.4 מיליון שקל.

קיוריי פיתחה שיטות לטיפול רפואי אסתטי ברקמות הגוף באמצעות אור בטווחים שונים. המוצר שלה, Vireo, מאושר כבר לשיווק באירופה.

באפריל האחרון הודיעה שלדות שקיוריי בוחנת מספר חלופות למהלך של הכנסות פעילותה לשלד בורסאי, לצורך גיוס הון. זאת, לצד בחינת חלופות נוספות של גיוס, שלא באמצעות מיזוג לשלד.

נזכיר שב-2007 נכנסה סינרון להשקעה בקיוריי במחיר שמשקף לאחרונה שווי של כ-11 מיליון דולר. עיקר עיסוקה של החברה-האם של קיוריי, שלדות, שנמצאת בשליטת אריה פרידנזון, הוא בתחום המתכת והמכניקה והיא נסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של 30 מיליון שקל.