יואב גלנט: "ידעתי שתפרו לי תיק ושכולם יאכלו את הכובע"

בסביבתו של הרמטכ"ל הבא של ישראל, יואב גלנט, מאושרים מאז ההחלטה אתמול על המינוי ■ "הוא האמין שהמסמך מזויף ולא קשור אליו וידע שהעסק ייגמר טוב"

"היה לו ברור שכל מה שקרה סביבו ייגמר כך" - אמר הערב אילן זילכה, חברו הקרוב של הרמטכ"ל הבא של ישראל, האלוף יואב גלנט, בתכנית "שש" עם עודד בן עמי. "הוא האמין שהמסמך מזויף ולא קשור אליו וידע שהעסק ייגמר טוב".

גלנט הוסיף בפני חבריו הקרובים כי, "היה לי ברור שנתפר לי תיק. ידעתי שכולם יאכלו את הכובע". על התקופה האחרונה, בה פורסם המסמך, אמר זילכה כי "הייתה תחושה שמשהו לא הגיוני, שנכתב משהו רחוק מהאופי של יואב". הכירו את המשפחה הקרבית של יואב גלנט.

מתברר שהרמטכ"ל הבא של צה"ל לא גידל וטיפח רק לוחמים ביחידות הצבאיות בהן שירת, אלא גם תחת קורת גגו. בתו של הרמטכ"ל המיועד התגייסה לאחרונה ליחידה קרבית ובנו משרת כקצין ביחידה מובחרת.

שני ילדיו הבוגרים של גלנט בחרו ללכת בדרכו לשרת שירות קרבי ומשמעותי בצה"ל. בתו של הרמטכ"ל המיועד, אור בת ה-19, התגייסה רק לפני שבוע לשירות צבאי. לאחר שהתנדבה לשנת שירות בחרה אור להתגייס לגדוד הקרק"ל הנחשב לקרבי ביותר עבור חיילות.

אור תעבור טירונות קרבית ותוכשר כלוחמת בגדוד בו משרתות החיילות כלוחמות לצד חיילים. גם אחיה הבכור מ' בן 22 מתנדב כלוחם ביחידה מובחרת בחיל הים ומשרת כקצין.

"המשפחה הזאת היא מלח הארץ, פשוטו כמשמעו. מחנכים שם לערכים, ולא סתם הילדים הולכים ליחידות קרביות", סיפר ידידו של גלנט, אילן שוורצברג לעיתון "מעריב". גם אשתו של גלנט קלודין היא בעלת עבר צבאי מכובד. רעייתו של הרמטכ"ל לעתיד שירתה גם היא בחיל הים, ואף שירתה בקבע.