גלובוס מקס: "הנאמן הפר הסדר האג"ח ופעל בחוסר תום לב"

מחריף הסכסוך בין חברת גלובוס מקס, שבשליטת יורם גלובוס, לבין מחזיקי האג"ח של החברה ■ הסדר החוב כלל "תספורת" של כמעט 40% לעומת הערך המתואם של האג"ח

מחריף הסכסוך בין חברת גלובוס מקס, שבשליטת יורם גלובוס, לבין מחזיקי האג"ח של החברה. בחודש מאי האחרון נחתם הסדר חוב עם הנושים והועבר לידיהם תשלום של 39 מיליון שקל. אולם, כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", הללו מסרבים לשחרר את השעבוד השוטף על נכסי החברה והשעבוד על ה-IMAX שבאילת.

עורך הדין ד"ר זאב הולנדר, שמייצג את גלובוס מקס, מסר כי "בכוונת החברה לנקוט בכל ההליכים המשפטיים הדרושים לשחרור השעבודים, וכן להגיש תביעה כנגד הנאמן והנציגות, בגין הנזקים שנגרמו או ייגרמו לחברה כתוצאה מכך".

גלובוס מקס פועלת בתחום מרכזי הקולנוע הגדולים. בעבר גרמו השקעות ענק שביצעה החברה למשבר תזרימי, והיא התקשתה לעמוד בתשלום למחזיקי האג"ח. רואי החשבון של גלובוס מקס צירפו לתוצאותיה הערת "עסק חי", ובמקביל נוהל מו"מ להסדר חוב, שנחתם בסוף חודש מאי.

הסדר החוב כלל "תספורת" של כמעט 40% לעומת הערך המתואם של האג"ח, שהונפק בהיקף של 60 מיליון שקל. בהסדר התחייבה החברה כי תשלם 44 מיליון שקל בשני תשלומים: תשלום ראשון בסך 39 מיליון שקל כבר שולם ו-5 מיליון שקל נוספים ישולמו במאי 2011.

מחזיקי האג"ח טוענים, שהחברה לא שילמה ריבית והצמדה מהיום הקובע עד התשלום בפועל, חודש לאחר מכן. בנוסף נטען, כי החברה לא שילמה את שכר הנאמן, הרמטיק נאמנויות, ואת שכר עוה"ד שייצגו את מחזיקי האג"ח, אריה דנציגר ואיציק יניב. בסך-הכל, מדובר בסכום של כחצי מיליון שקל.

אתמול פנה נאמן האג"ח, הרמטיק נאמנויות, לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה למתן הוראות: כיצד לפעול בקשר עם דרישת החברה לשחרור נכסי החברה מהשעבודים שנרשמו לטובת מחזיקי האג"ח.

חברה טוענת שהיא קיימה את כל התחייבויותיה לפי ההסדר, שאושר ב-24 במאי וכי "הנאמן הפר את ההסדר ופעל בחוסר תום לב בכך שלא הפקיד בנאמנות בידי בא כוח החברה את המסמכים לשחרור השעבודים סמוך לאחר אישור ההסדר".