האמריקנים מבזבזים פחות: חובות האשראי בשפל של 8 שנים

החוב בכרטיסי אשראי נפל ב-13% ל-4,951 דולר בממוצע לצרכן בארה"ב ברבעון השני, על רקע אי-הוודאות באשר להתאוששות הכלכלה האמריקנית והגלישה בחזרה למיתון

האמריקנים מבזבזים פחות. החובות בכרטיסי האשראי של הצרכנים בארה"ב צנחו ברבעון השני לשפל של 8 שנים - מה שמשקף בעצם ירידה בצריכה האמריקנית על רקע אי-הוודאות בשווקים וכן בקרב הציבור באשר להתאוששות הכלכלה האמריקנית והגלישה בחזרה למיתון.

החוב בכרטיסי אשראי בנקאיים, כמו ויזה ומאסטרקארד, נפל ל-4,951 דולר בממוצע לצרכן בארה"ב בחודשים אפריל-יוני, ירידה של כ-13% לעומת הממוצע בתקופה המקבילה אשתקד אז עמד הממוצע 5,719 דולר לצרכן - כך לפי נתונים מחברת TransUnion שמרכזת נתוני אשראי בארה"ב. כן נמסר מ-TransUnion, כי ברבעון השני החובות של הצרכן האמריקני באשראי נפל מתחת ל-5,000 דולר לראשונה מאז הרבעון הראשון של 2002.

ניתן להסביר את הנתונים בכך שהצרכנים האמריקנים חוששים מכניסה למעגל האבטלה, לצד שוק הנדל"ן המקרטע - מה שמקשה אף יותר להשיג מזומן תמורת הבית שבבעלותם, גם אם הנזילות מגיעה לרמות נמוכות מאוד. "אתה לא יכול ללכת למכולת יותר בהסתמך על השווי של הבית שלך - ומשמעות הדבר שאתה לא יכול ללכת למכולת", אמר עזרא בקר ממחלקת הייעוץ ב-TransUnion.

בנוסף, יותר צרכנים אמריקנים שילמו את חובותיהם לחברות האשראי במועד - יחס יכולת ההחזר נפל מתחת ל-1% לראשונה מאז 2007 - טרם המיתון. בחלוקה למדינות, באלסקה החובות באשראי הם הגבוהים ביותר בארה"ב, ממוצע של 7,148 דולר, אך עדיין מדובר בירידה של 7%. ממוצע החוב הנמוך ביותר לצרכן נרשם במדינת אלבמה.