תותח מכוון האש לקבוצת חג'ג': מתנגד לרכישת השליטה באסים

סמי תותח דורש מאסים לעמוד בהתחייבותה כלפיו טרם מכירת השלד הבורסאי ■ תובע 60 א' ש' נגד עדי קייזמן, נץ בונדס וחברת אסים ■ ביה"מ העניק למשיבים ארכה עד יום ראשון‏‏

חודשיים לאחר שחברת נץ בונדס, שבהובלת צבי איציק, חתמה על הסכם למכירת השליטה באסים השקעות לקבוצת האחים עידו וצחי חג'ג', מאיים איש העסקים סמי תותח, מבכירי אמדוקס לשעבר, לחבל בעסקה - כך נודע ל"גלובס".

בתחילת השבוע הגיש תותח פנייה לביהמ"ש המחוזי בת"א במטרה למנוע את תיקון הסדר הנושים בחברת אסים (הנמצאת בשליטת חברת נץ בונדס) - מהלך שמבצעת אסים כדי שתהיה נקייה מנכסים וניתן יהיה למכור אותה כשלד.

עוד קודם לכן, בחודש מאי, הגיש תותח תביעה בגובה של 60 אלף שקל נגד עדי קייזמן וחברת איי.די.או. שבשליטתו ונגד נץ בונדס וחברת אסים שבשליטתה. תותח דורש מאסים, באמצעות עו"ד גיא גיסין, לממש את הסכם שנחתם עמו שנה לפני כן (כשקייזמן היה בעל השליטה באסים) לפיו היא תרכוש ממנו את מניותיו (6%) בחברת הבת אסים נדל"ן תמורת אג"ח בערך נקוב של 4 מיליון שקל.

לפני חודשיים חתמה קבוצת חג'ג', שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', על הסכם לרכישת השלד הבורסאי של אסים תמורת 4 מיליון שקל כשלאחר מכן, תזרים הקבוצה 30 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות. קבוצת חג'ג' מתחייבת לנהל את כל הפעילות העתידית שלה בישראל באמצעות החברה הבורסאית. עם זאת, קבוצות הרכישה שבהן היו שותפים האחים עד היום לא יהיו חלק מפעילות החברה הציבורית.

עם השלמת עסקת אסים ולאחר אישור אסיפת בעלי המניות וביהמ"ש, ישונה שם החברה ל"קבוצת חג'ג'". האחים חג'ג' מתכננים שהחברה תפעל בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, באמצעות יזמות ובדרך של קבוצות רכישה.‏

אסים (לשעבר זיקה) הונפקה בבורסה בשנת 1982, ועד ל-2004 עסקה בעיקר בייצור ושיווק של אלקטרודות לריתוך חשמלי. העסקים הסתבכו וב-2004 הגיעה לחדלות פירעון. המסחר במניותיה חודש בשנת 2005 כשאביחי סטולרו וישראל שמעונוב רכשו את השלד במסגרת הסדר הנושים והפכו את אסים לחברת נדל"ן הפעילה במזרח אירופה.‏

בסוף 2008 חתם איש העסקים עדי קייזמן, בעל השליטה באיי.די.או, על עסקה לרכישת השליטה באסים תמורת כ-40 מיליון שקל. החרפת משבר הנדל"ן במזרח אירופה העבירה את אסים למשבר תזרימי קשה והיא נאלצה לבקש ממחזיקי האג"ח שלה הסדר חוב. ערב אישור ההסדר, באוגוסט 2009, הפתיע קייזמן את הנושים ומכר את השליטה באסים לחברת נץ בונדס, תמורת 13 מיליון שקל. בלבד.

במסגרת הסדר החוב שנחתם עם בעלי הבית החדשים נקבע שהתמורה שתגיע ממכירת קרקעות בעתיד תופנה קודם כל למחזיקי האג"ח. לאחר המכירה הצפויה לאחים חג'ג', יוותרו החברות הבנות "אסים נדל"ן" ו"אסים אחזקות" בידי נץ בונדס, ויוחזקו ישירות על ידה.

השופטת דניה קרת מאיר נתנה השבוע למבקשות זכות תגובה עד ליום ראשון הקרוב ובמקביל בתחילת החודש אישר בית המשפט לכנס אסיפת נושים בכדי לאשר את העסקה, אך עדיין לא נקבע תאריך.