הציצו לפאשקוויל נגד גמר "כוכב נולד" בירושלים: "מופע תועבה מכוער"

החרדים ממשיכים במאבק נגד קיום גמר "כוכב נולד" בירושלים בטענה לחילול שבת ■ העירייה דחתה את בקשתם לביטול האירוע ■ הרב גולדקנופף מאיים: "נפרוש מהקואליציה העירונית"

עיריית ירושלים דחתה את בקשת "ועד הרבנים לקדושת השבת בארץ ישראל" לבטל את קיום גמר "כוכב נולד" בבריכת הסולטן בעיר במוצאי שבת הבאה.

בתום פגישה שהתקיימה היום (ד') בין בכירי העירייה ובין נציגי הוועד אמרו בעיריית ירושלים כי "במוצאי שבתות רבות מתקיימות הופעות בבריכת הסולטן ללא כל חילול שבת לפניהם, וכך יהיה בגמר במוצאי שבת ללא כל הבדל או בעיה - לא מצד העירייה ולא מצד שידורי קשת". עוד הוסיפו בעירייה כי "דלתו של ראש העיר פתוחה לכל מי שמעוניין לשמוע זאת".

"החרדים יפרשו מהקואליציה העירונית"

"עמדתנו ברורה וחד-משמעית: אנחנו לא רוצים את 'כוכב נולד' - לא בימי חול ובוודאי שלא בשבת בירושלים" - כך אומר ל"גלובס" הרב יצחק גולדקנופף, העומד בראש הוועד לקדושת השבת בארץ ישראל.

לדבריו, אם יתקיים האירוע - יפרשו החרדים מהקואליציה העירונית של הבירה או יקיימו הפגנות מול האירוע. "יש אפשרות למחות, לפרוש מהקואליציה של העירייה", אומר העסקן החרדי, "כרגע אנחנו נוקטים בשיטת ההידברות".

חברי הוועד נועדים בשעה זו בשנית עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שלשכתו הבהירה מוקדם יותר היום כי לא תבטל את אירוע הגמר של "כוכב נולד", שאמור כאמור להתקיים במוצאי שבת הבאה בבריכת הסולטן בירושלים.

לדברי גולדקנופף, אם ברקת לא ייסוג מהחלטתו - ההחלטה תגיע לפתחם של גדולי ישראל, שלדבריו, "דעתם מיושבת ונוחה - לא רוצים שזה יקרה".

באשר לשאלה מדוע "כוכב נולד" שונה מאירועים אחרים הנערכים במקום, אמר גולדקנופף כי "יש דברים רבים שאנחנו לא מרוצים מהם ולא מתחשבים בנו".

"מופע תועבה"

היום פורסמו פאשקווילים ברחבי הבירה, בהם נכתב כי גמר "כוכב נולד" הוא "מופע תועבה מכוער", וקראו לציבור לצאת ולמחות נגד קיום האירוע.

החרדים חוששים כי האירוע יגרום לחילול שבת ויפריע להמונים שיעשו את דרכם לסליחות ברחבת הכותל המערבי, ימים ספורים לפני ראש-השנה.

כוכב נולד / צילום - סוכנות הידיעות חדשות 24
 כוכב נולד / צילום - סוכנות הידיעות חדשות 24