הכי טוב בבית? בזק מחלקת בונוסים לעובדים - ומפטרת עשרות

עוד נודע כי ועד העובדים וההסתדרות הגיעו להסכמה, לפיה מתוך 250 העובדים הקבועים שניתן לפטר מדי שנה עד שנת 2017, רובם יהיו עובדים במעמד דור א'

ההסתדרות הודיעה אתמול (ג') כי הנהלת בזק הסכימה להעניק לעובדים הטבה של כ-250 מיליון שקל, ככל הנראה בצורת אופציות, בגין העברת השליטה בחברה לשאול אלוביץ'. עוד היא מסרה על הארכת הסכמי העבודה ועל הענקת קביעות למאות עובדים. אבל מה שלא נאמר זה כי בצד הענקת הקביעות צפויה החברה לפטר עשרות עובדים שלא יזכו לקביעות.

עוד נודע ל"גלובס" כי ועד העובדים וההסתדרות הגיעו להסכמה, לפיה מתוך 250 העובדים הקבועים שניתן לפטר מדי שנה עד שנת 2017, רובם יהיו עובדים במעמד דור א' - הועסקו בבזק עוד כשהיתה שייכת למשרד התקשורת, כלומר לפני שהפכה לחברה ממשלתית ב-1984. מדובר בעובדים ותיקים מאוד שיזכו לתנאים של פרישה מוקדמת - דבר שמחייב את בזק להפריש במיוחד כספים לצורך העניין.

במסגרת הסכם העבודה שנחתם בינואר 2007, נקבע כי עובדים חדשים שייקלטו בחברה יועסקו עד 8 שנים לפני שיזכו לקביעות. בהסתדרות אמורים לכאורה להתנגד למדיניות המוצהרת של בזק, שמעודדת פרישה של ותיקים כדי לגייס במקומם צעירים - במה שמכונה "רענון השורות" ו"גמישות ניהולית.

אולם, הסכמי העבודה בבזק מבטיחים פיצויים מוגדלים במיוחד למפוטרים ופנסיה מוקדמת אפילו לבני 50 ומעלה - 17 שנה לפני גיל הפרישה הרשמי.