מניית הערב: מזנקת ל-360 ד' לאחר שקיבלה הצעת רכש מבאפט

בראקשייר האת'אווי של וורן באפט הציעה לרכוש את יתרת 19.9% של מניית Wesco Financial שאינם מצויים עדיין בידיה בתמורה לכ-500 מיליון דולר

מניית Wesco Financial (סימול: WSC) מזנקת הערב בניגוד למגמה בשוק, ביותר מ-10% לרמה של 360 דולר במחזור חריג, זאת לאחר שבראקשייר האת'אווי של וורן באפט הציעה לרכוש את יתרת 19.9% שאינם מצויים עדיין בידיה בתמורה לכ-500 מיליון דולר.

נציין כי לברקשייר החזקות בחברה מזה יותר משלושה עשורים והיא רכשה את החזקותיה בחברה בשיעור של כ-80% בתמורה ל-30.9 מיליון דולר בלבד.

ברקשייר תציע לשלם למחזיקי המניות ב-Wesco סכום השווה לשווי מניותיה בספרים, שעמד על כ-353 דולר למניה בסוף הרבעון השני אך מספר המהווה את מדידת היקף הנכסים והפחתה של ההתחיבויות מהן, כנראה והשתנה מאז סוף יוני.

במידה ותאושר הרכישה ע"י הדירקטורים העצמאיים של החברה, יהיה זה צעד נוסף לקראת הכנתה של ברקשייר לדור חדש של מנהיגים. את Wesco מנהל כיום סגן הנשיא האגדי של ברקשייר, צ'רלי מונגר בן ה-86 הנחשב למנהיג השני של החברה, אחרי באפט שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-80. מידת מעורבותו של מונגר בפעילות היומיומית בברקשייר פחתה בשנים האחרונות. נזכיר כי רק בשבוע שעבר הודיע לו סימפסון בן ה-73, מנהל ההשקעות הותיק של המבטחת שמחזיקה ברקשייר, גייקו, על פרישתו.

Wesco בדומה לברקשייר הינה חברת החזקות אשר פועלת במידה רבה של עצמאות. יש לה פעילות בתחום הביטוח, חברה לחיתוך מתכות בשם Precision Steel וחברה להשכרת רהיטים בשם Cort. לחברה היו רווחים בסך 43.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.