"מתנה" לחג: מס הבלו על הבנזין יעלה ב-7 אגורות לליטר

בעולם כולו ייהנו בקרוב מהוזלות במחירי הדלקים עקב הירידה במחיר הנפט ■ גם בישראל אמור היה ליטר בנזין לרדת ב-15 אג' לליטר מיום ד', אך בשל עליית מס הבלו קוזזה הירידה ל-8 אג'

העלאת הבלו (המס שגובה הממשלה) על הדלק קיזזה כמחצית מהירידה במחירי הבנזין והסולר לצרכנים. משרד התשתיות אמור לפרסם היום את מחירי הדלקים לחודש ספטמבר.

על רקע הירידה שנרשמה במהלך החודש במחירי הדלקים בשווקים הבינלאומיים, מחיר הבנזין היה אמור לרדת ב-15 אגורות לליטר; אולם הירידה תקוזז ל-8 אגורות בלבד כתוצאה מהעלאת הבלו על הבנזין ב-7 אגורות לליטר.

במקרה של הסולר קוזזה הירידה כמעט לחלוטין, כאשר במקום ירידה של 8-9 אגורות אמור מחיר הבלו לרדת ב-2-3 אגורות בלבד כתוצאה מהעלאת הבלו עליו ב-6 אגורות.

על העלאת הבלו החליט שר האוצר יובל שטייניץ כחלק ממדיניות להגדלת הגבייה ממיסים. במהלך השנה כולה יועלה מחיר הבלו שלוש פעמים כחלק מהעלאה מדורגת המתפרסת על-פני שנתיים וחצי.

החל מהחודש יפסיקו בתי הזיקוק בישראל לשווק, לייצר ולייבא את בנזין 96 אוקטן, זאת על-פי הצו להפסקת המכירה והשימוש שאושר ביולי בוועדת הכספים של הכנסת. על-פי הצו שנחקק ביוזמת שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו תופסק מכירת בנזין 96 אוקטן בתחנות הדלק ב-1 באוקטובר.