מנהל הבנק המרכזי הגרמני נגד היהודים: "יש להם גן מסוים"

אנטישמיות בגרמניה 2010: גרמניה סוערת בעקבות התבטאותו של מנהל הבנק הגרמני המרכזי בעיתון מקומי, לרגל פרסום ספרו החדש

70 שנים אחרי, שבים להישמע קולות המזכירים תקופה אפלה בהיסטוריה: גרמניה סוערת בעקבות התבטאות אנטישמית של מנהל הבנק הגרמני המרכזי, בראיון שהעניק לקראת יציאתו לאור של ספר חדש שכתב. "כל היהודים חולקים גן מסוים", כתב שת'ילו סאראזין בספרו - ומיד הקפיץ את המערכת הפוליטית ואת הקהילה היהודית בגרמניה.

"גם הבסקים חולקים גן מיוחד שמבדיל אותם", אמר סאראזין, בהמשך להתבטאות האנטישמית הקשה. שרי החוץ וההגנה בגרמניה מיהרו לגנות את ההתבטאות, ואמרו כי מנהל הבנק המרכזי חרג מהמוסכמות בהערותיו נגד היהודים. מצדו, הבהיר סאראזין כי ההיערות לא נאמרו על רקע גזעני - אך מתברר כי בעברו כבר התבטא נגד מהגרים מוסלמים - ערבים וטורקים, לגרמניה.

הקהילה היהודית בגרמניה: "לא נסבול היערות אנטישמיות"

"אין מקום במרחב הפוליטי לאמרות גזעניות ואנטישמיות", אמר שר החוץ ווסטרוולה. "יש גבול לכל פרובוקציה וחבר הנהלת הבנק של גרמניה בהחלט חרג מהמותר בדברים שנאמרו שלא במקום".

שטפאן קרמר ומיכאיל פרידמן, מראשי הקהילה היהודית בגרמניה מתחו אף הם ביקורת קשה על דבריו של הבכיר הגרמני. "מי שמנסה לאפיין יהודים על ידי הגנים שלהם, רדוף בשיגעון גזעני", אמר קרמר. השניים גינו בחריפות את ההתבטאות, והדגישו כי אל לה לגרמניה לסבול אמרות שכאלה.