ועד עובדי הבינלאומי: "רוצים להכאיב להנהלה לקראת החגים"

יו"ר ועד העובדים, חנוך ליבנה: "ההחלטה כרגע, בדגש על כרגע, היא לא לפגוע בציבור הלקוחות - בהמשך, אם יהיה צורך, נקבל החלטה אחרת בהתאם למצב"

ארגון העובדים בבנק הבינלאומי ובנק פאג"י בראשותו של חנוך ליבנה החליט כי נוכח המבוי הסתום אליו הגיעו השיחות עם הנהלת הבנק, יחזרו העובדים לצעדים ארגוניים וזאת באופן הדרגתי. בשלב זה הוחלט לבצע צעדים שלא יפגעו בלקוחות.

ארגון העובדים הוציא היום (א') חוזר לעובדים ובו פורטו הצעדים הארגוניים: לא לעבוד שעות נוספות ולא לקחת חלק בפעולות "ימי מיקוד" למיניהם, ("אין לעשות כל מאמץ למכור או לדחוף ללקוחות מוצר מסוים"). עוד צוין על ידי ועד העובדים כי גם אין לקחת חלק בעבודות שיווק מחוץ לסניף.

מקורות בוועד העובדים מסרו ל"גלובס", כי "מטרת העיצומים בשלב הזה היא לנקוט צעדים שיכאיבו להנהלה כמה שאפשר, מבלי להזיק ללקוחות בתקופה הקריטית שלפני החגים". יו"ר ועד העובדים, חנוך ליבנה מסר כי "ההחלטה כרגע, בדגש על כרגע, היא לא לפגוע בציבור הלקוחות - בהמשך, אם יהיה צורך, נקבל החלטה אחרת בהתאם למצב". עוד הוסיף ליבנה, כי "הנהלת הבנק מתנהלת בחוסר הגינות לאורך כל הדרך. במקום לעשות מאמצים לפתור את המחלוקות, חותרת ההנהלה לפירוק העבודה המאורגנת על ידי דרישות לחוזים אישיים, העסקת סטודנטים והעברת עבודה בעת שביתה לבנקים אחרים בקבוצה".

הוועד מוסר, כי במהלך החודש האחרון נערכו שיחות משא ומתן בין הצדדים בהשתתפות בכירים בהסתדרות, אולם השיחות שהתקיימו לא הובילו להסכמות משמעותיות והנהלת הבנק הציגה את אותן עמדות שהוצגו בתחילת המשא ומתן לפני מספר חודשים. נוכח המבוי הסתום אליו הגיעו השיחות, הנחתה ההסתדרות את העובדים לנהל משא ומתן ישיר מול ההנהלה. ארגון העובדים מתכוון לפעול בהתאם.

"עמדת ההנהלה לא הותירה לנו כל ברירה. אין ספק שרוחו של בינו שורה במשא ומתן", ציינו בוועד העובדים. "אנחנו באנו לנהל משא ומתן בתום לב אבל מולנו עומדים אנשים שלא טובת הבנק היא שעומדת לנגד עיניהם. השאיפה שלהם היא לייצר דה-לגיטימציה למאבק שאין לגיטימי ממנו".

מההנהלה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים במהלך של משא ומתן אינטטנסיבי בהשתתפות ההנהלה, הועדים וההסתדרות לפתרון הסכסוך. נציין כ ההנחיות אותן נתן הועד היום בוצעו למעשה כבר מאז תחילת הסכסך ולכן אין כל חדש בהודעה מהיום והשרות ללקוחות נמשך כרגיל. נדגיש עוד כי הצהרות הועד על כוונות ההנהלה לגבי העבודה המאורגנת בבנק הן משוללות יסוד לחלוטין".

נזכיר, כי סכסוך העבודה בבנק פרץ לפני כשלושה חודשים עקב טענות על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל על עובדי הבנק בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד. במהלך חודש יולי השביתו העובדים את כל עבודת הבנק למשך כשבועיים.