שיפור בתוצאות כלכלית ירושלים: עברה לרווח של 66 מ' ש'

סיימה את המחצית הראשונה עם עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך 82 מיליון ש' ■ הוצאות המימון קטנו במחצית בכ-50% ל-382 מיליון שקל

בשיאו של המשבר פגע הסעיף החשבונאי, המחייב את חברות הנדל"ן לבצע הערכות שווי לנכסים בהם הן מחזיקות. אחת החברות שנפגעו מכך היא כלכלית ירושלים , זרוע הנדל"ן של איש העסקים אליעזר פישמן המנוהלת על-ידי עודד שמיר. עם ההתאוששות היחסית במצב הכלכלה הגלובלית ובשוק הנדל"ן, עבר סעיף זה לספק לכלכלית ירושלים תרומה לשורת הרווח בדו"חות המחצית הראשונה לשנת 2010.

כלכלית ירושלים פעילה בתחומי הנדל"ן השונים דרך החברות הבנות, מבני תעשיה (69%), מירלנד (52% במישרין ובעקיפין), סויטלנד (54%) ומונדון (60%). החברה פעילה בשוקי הנדל"ן בצפון אמריקה, מערב ומזרח אירופה ובמזרח הרחוק.

הכנסות החברה מהשכרת נכסים הסתכמו במחצית הראשונה בכ-597 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחלוקה לפי איזורים - ישראל וחו"ל - רשמה החברה עלייה של 2% בישראל מול ירידה של 7% בשוקי חו"ל. ירידה זו נבעה בעיקר כתוצאה מהפרשי מטבע, עקב היחלשות האירו בתקופת הדו"ח, וכן כתוצאה ממכירת נכסים של החברה בקנדה, שוויץ וצרפת.

הרווח הגולמי של החברה מנכסים מניבים (NOI) הסתכם בכ-490 מיליון שקל לעומת 521 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 486 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 40 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009.

כלכלית ירושלים רשמה במהלך המחצית הראשונה עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך 82 מיליון שקל, 18 מיליון שקל בתוכם בעליית ערך נדל"ן להשקעה ו-64 מיליון שקל בנדל"ן שבפיתוח. שווי הנדל"ן להשקעה של החברה הסתכם בסוף יוני בכ-15 מיליארד שקל. מנגד, הפסדי החברה מירידת ערך של נכסים, הסתכמו בכ-50 מיליון שקל, כתוצאה מירידת ערך של קרקעות בהודו והפחתת השקעה בקניון בהודו.

הוצאות המימון של החברה במחצית הראשונה, קטנו בכמחצית בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד והסתכמו ב-382 מיליון שקל. החברה רשמה רווח של 16 מיליון שקל בזכות רכישה עצמית של אג"ח ומחזור הלוואות, מתוכם חלקה של החברה עמד על כ-9.9 מיליון שקל.

בשורה התחתונה סיימה החברה את המחצית הראשונה עם רווח של 66 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, מול הפסד של 165 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחלוקה לפי רבעונים, רשמה החברה רווח של 20 מיליון שקל ברבעון השני, בהשוואה להפסד של 65 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה משכירות ירדו בתקופה זו ב-7% לסך של 293 מיליון שקל וה-NOI של החברה הסתכם בתקופה זו ב-241 מיליון שקל, ירידה של 11%.

במקביל לפרסום הדו"חות דיווחה היום כלכלית ירושלים על עדכון תנאי ההתקשרות של חברת דרבן השקעות, גם היא בבעלות פישמן, לבין כלכלית ירושלים ומבני תעשיה, הנוגע לניהול ופיקוח על נכסי הנדל"ן של חברות הקבוצה בצפון אמריקה.

החברות הודיעו, כי חברה-בת בבעלות מלאה של מבני תעשיה, המעניקה את שירותי הניהול והפיקוח, תרחיב את שירותיה לחברות בקבוצה ותחליף בכך חברות חיצוניות שביצעו שירותים אלה, כך שהשירותים ירוכזו כעת בחברה אחת. החברה המנהלת תפעל כעת גם במתן שירות חידוש חוזי שכירות ושירותי ניהול נכסים.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".