"האינטרס האישי של סלבין נוגד את זה של בעלי המניות"

יו"ר אספן, גיא פרג הגיב להאשמות יו"ר סלע קפיטל, במסגרת המאבק על קרן הריט: "סלבין חובש כיום שני כובעים, וחשוב שציבור המשקיעים ידע זאת"

שבוע לאחר הודעתה של חברת הנדל"ן אספן גרופ על ניסיון השתלטות עוינת על קרן הריט סלע קפיטל , חילופי האש בין הצדדים נמשכים. ביום ראשון שעבר הפתיעה אספן גרופ את ראשי קרן הריט כשהגישה לבית המשפט בקשה להשקיע 160 מיליון שקל, מחציתם במזומן ומחציתם באג"ח, ברכישת מניות סלע.

במידה שבית המשפט יאשר את המהלך, תידרש אספן, שבשליטת רוני צארום, לשכנע בכדאיותו לפחות 75% מבעלי המניות בקרן, ונראה כי כעת נאבקים הצדדים - אספן ויזמי סלע קפיטל - על דעת מחזיקי המניות בקרן.

"האשמות לא מבוססות"

בסלע קפיטל התעשתו במהירות וביום חמישי יצאו יו"ר הקרן, שמואל סלבין, ושותפו לדרך אלי בן חמו, בהתקפה נגד צארום ומנהלי אספן. סלבין ובן חמו טענו בין היתר כי "צארום רוצה לנצל את מחיר השוק של המניה ולקחת לביתו 50 מיליון שקל", וכי "תגובות המשקיעים (לניסיון של אספן) היו נזעמות והם חושבים שזו חוצפה".

היום הגיע תורה של אספן. "צר לנו שסלבין מטיח האשמות שונות ובלתי מבוססות כלפי אספן גרופ ומנהליה, ומטשטש את ניגוד העניינים המובהק בו הוא נמצא", אומר יו"ר אספן גרופ, גיא פרג. "סלבין חובש כיום שני כובעים, וחשוב שציבור המשקיעים ידע זאת, שכן האינטרס האישי שלו נוגד את האינטרס של בעלי המניות של סלע".

"גם המוסדיים יברכו"

לדברי פרג, "סלבין הוא שותף בחברת הניהול של סלע, המושכת דמי ניהול שנתיים בגובה של 1% מסך נכסי החברה, כך שכיום נאמדים דמי הניהול השנתיים בכ-4 מיליון שקל. בנוסף, סלבין מקבל שכר בתפקידו כיו"ר הקרן. הצלחת המהלך של אספן עלולה לעצור את ההכנסה המובטחת של סלבין וחברת הניהול, ומכאן ברור שהוא מקים צעקה על עצם ההצעה, מבלי שהאינטרס של בעלי מניות הקרן נבחן בצורה רצינית".

פרג גם התייחס לטענות סלבין ובן חמו לגבי חוסר הרצון של המשקיעים המוסדיים המחזיקים במניות הקרן לאשר את המהלך ואמר כי "זהו מהלך שמשקיעים מוסדיים רבים עשויים לראות בו מהלך מבורך, שיאפשר להם להיחלץ מההשקעה שביצעו לפני כשנתיים וחצי, ושהסבה להם הפסדים של עשרות אחוזים ולא הצדיקה את עצמה.

"זה נכון שהמשקיעים הללו חיפשו להשקיע בקרן ריט, משלל סיבות, אך בפועל סלע קפיטל לא סיפקה להם את מבוקשם. הקרן משכה דמי ניהול משמעותיים, מניותיה רשמו ירידת ערך משמעותית והתשואה הכוללת מההשקעה אינה מניחה את הדעת. משיחות ראשוניות שקיימנו מאז ההצעה עם משקיעים מוסדיים, מצאנו כי המשקיעים בהחלט משבחים אותנו על המהלך".

עוד ציין פרג כי "רכישת סלע קפיטל, שמנהלת כיום שבעה נכסים בלבד, על ידי אספן, המנהלת קרוב ל-80 נכסים, היא צעד שעשוי להוות נדבך טבעי במסגרת אסטרטגיית הצמיחה של אספן".