אובמה מודה: "הכלכלה האמריקנית לא צומחת מהר מספיק"

נשיא ארה"ב הצהיר בראיון מיוחד: "הממשל מתכוון לנקוט בצעדי חקיקה שונים כדי לסייע למצב - אך אף אחד מהם אינו מטה קסם" ■ "חייבים להיות מודעים כל העת להלשכות על הגירעון"

"הכלכלה האמריקנית מתרחבת, אך לא בשיעור מהיר מספיק ואין כל מטה קסמים שיכול לפתור את הבעיות", כך אמר היום נשיא ארה"ב ברק אובמה בהתייחסו לכלכלת ארה"ב במסגרת ראיון מיוחד שהעניק לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC.

לדברי הנשיא האמריקני, בממשל לא הופתעו יתר על המידה משורת נתוני המאקרו ששטפה בשבועות האחרונים את ארה"ב ועוררה את חששותיהם של המשקיעים - בראשם נתוני האבטלה וכן נתונים מתחום הנדל"ן.

לדבריו, "הממשל מתכוון לנקוט בצעדי חקיקה שונים כדי לסייע למצב - מהעברת תקנות שיאפשרו לעסקים קטנים לקבל אשראי ועד צעדים לעידוד השקעות בשוק האמריקני - אך אף אחד מהצעדים הללו אינו מטה קסם".

בדומה להצהרותיו של נגיד הבנק הפדרלי ברננקי, טען גם אובמה כי ההאטה בהתאוששות הכלכלית היא צפויה וטבעית לאור הנסיבות הכלכליות באמריקה בימים אלה, והוסיף: "חיוני לאזן בין הצורך לסייע לכלכלה בטווח הקרוב לבין הצורך לוודא שהגירעון התקציבי לא יתפוצץ בעתיד - אנחנו חייבים להמשיך ולדחוף לכיוון של צמיחה בכלכלה, אבל אנחנו גם חייבים להיות מודעים כל העת להלשכות על הגירעון בטווח הבינוני ובזה הארוך".