דרהי במגעים למימון רכישת מניות פישמן ומוזס ב-HOT

בעל השליטה ב-HOT יהיה חייב לפרסם הצעת רכש לפני ביצוע העסקה; מתכנן למזג את HOT ומירס ■ בנוסף מחפש דרהי מנהל לעסקיו בישראל

בעל השליטה בחברת HOT , פטריק דרהי, החל במגעים עם הבנקים על מנת לגייס את המימון הדרוש לו לקראת עסקה אפשרית לרכישת מניותיהם של אליעזר פישמן ונוני מוזס בחברה. דרהי יהיה חייב לפרסם הצעת רכש כדי להגדיל את אחזקותיו מעל ל-45%, ורק לאחר מכן יוכל להשלים את המהלך לרכישת המניות של פישמן ומוזס.

בפני דרהי עומדת אופציה לרכוש את מניות דלק בחברה, שהן כ-4%, ועוד מניות שבידי הציבור, כדי להגיע לאחזקה של יותר מ-50%. עם זאת, הנושא נמצא בדיונים בינו לבין בעלי המניות, שחוששים כי הסכמתם לפרסום הצעת הרכש תביא אותו רשמית להשגת השליטה בחברה עוד לפני שסיכם איתם את רכישת חלקם. מסתמן כי נושא זה נפתר, והושגו הבנות בין הצדדים, אך יש להמתין עד שתפורסם הצעת הרכש כדי לקבוע בוודאות.

להבטיח בעלות

כפי שפורסם ב"גלובס", דרהי נערך לפרסום הצעת הרכש ולרכישת חלקם של בעלי המניות הנוספים כבר לפני מספר חודשים, כחלק מרצונו להבטיח את השליטה שלו בחברה. דרהי רואה לנגד עיניו אופציה למיזוג בין HOT למירס, שגם אותה רכש, אך הדבר לא יתאפשר כל עוד הוא לא השלים רכישת השליטה ב-HOT.

עוד נושא שדרהי היה רוצה להסיר מסדר היום הוא העובדה שפישמן ומוזס אמנם נתנו לו את חופש הפעולה לנהל את HOT כרצונו, אך תחת עינם הפקוחה, ודרהי כאמור רוצה להבטיח שהוא בעל-הבית מכל הבחינות.

חייב שותף ישראלי למירס

בעניין מירס נזכיר כי דרהי חייב, על-פי תנאי רישיונה של החברה, להכניס שותף ישראלי לפחות ב-5% מהמניות עד נובמבר השנה. הוא קיבל ארכה מיוחדת לצורך כך, ואחת האפשרויות שעומדות בפניו היא להתמזג עם HOT ולהפוך את מירס לחברה-בת. אם יבחר בדרך זו - הוא לא יחויב להכניס שותף לתוך מירס, כיוון שזו תהפוך להיות חברה שבשליטת חברה ציבורית.

אופציה זו צפויה לענות על צורכי משרד הביטחון ומשרד התקשורת.

קבוצת פישמן מחזיקה ב-12.61% ממניות HOT, וידיעות תקשורת מחזיקה ב-16.79%. דרהי עצמו מחזיק ב-44.75%.

מניית החברה נסחרת במחיר של 36.5 שקל למניה, אולם מחיר העסקה מוערך בסכום גבוה בהרבה משום שדרהי מקבל פרמיית שליטה.

על-פי הערכות בשוק, קבוצת פישמן תמכור ראשונה את מניותיה, ולאחר מכן מוזס. HOT נסחרת לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל.

דרהי מחפש מנהל לעסקיו בישראל

דרהי מחפש מנהל לעסקיו בישראל - כך נודע ל"גלובס". גורמים אישרו כי דרהי כבר ניהל שיחות עם כמה גורמים, אך כרגע אין מועמד סופי על הפרק.

הכוונה של דרהי היא לחפש נציג מקומי שיעמוד בראש החברות HOT ומירס ויפקח עליהן עבורו, וזאת משום שכיום הוא מגיע מחו"ל רק אחת לחודש-חודשיים. גם נציגו, דקסטר גואי שמשמש כיו"ר HOT, אינו יכול להקדיש מספיק זמן לשתי החברות.

המסקנה המתבקשת היא שימונה נציג מקומי בכיר לניהול עסקיו בארץ, שיוכל לייצג את דרהי בכל נקודות הממשק שלו מול אנשי עסקים ומוסדות השלטון.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

44
 44