פקיסטן: שחקני קריקט חשודים שמכרו משחקים והונו בהימורים

ביצעו בכוונה הגשה לא חוקית ■ ראש ממשלת פקיסטן: "המדינה מרכינה את ראשה בבושה"

חוקרים מפקיסטן נמצאים בדרכם ללונדון כדי לחקור טענות שחלק משחקני הקריקט של נבחרת פקיסטן היו מעורבים בהונאת הימורים. צוות של סוכנות החקירות הפדרלית (FIA) יבדוק טענות ששני שחקנים ביצעו בכוונה הגשה לא חוקית במהלך משחק בינלאומי נגד נבחרת בריטניה.

ראש מועצת הקריקט הבינלאומית לשעבר, מלקולם ספיד, אמר כי "קיימות ראיות חותכות למדי" למעשים, המחייבים להשעות את נבחרת פקיסטן מארגון הקריקט העולמי. שלושה חברים בצוות FIA, גוף אכיפת החוק העליון ביותר בפקיסטן, יצטרפו לקציני הסקוטלנד יארד בחקירת הטענות שכתב של העיתון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד", שפעל בזהות בדויה, שילם לסוכן הקריקט מזהר מג'יד 150 אלף ליש"ט בתמורה לפרטים מדויקים לגבי אופן התנהלותו של משחק שעדין לא נערך.

מחכים לסיום החקירה

מזהר מג'יד שוחרר בערבות לאחר שנעצר שלשום (שבת) בחשד לקשירת קשר לרמות סוכני הימורים. ארבעה שחקנים בקבוצת הקריקט של פקיסטן תושאלו בידי בלשים, ועל פי דיווחים נלקחו מכשירי הטלפון הניידים של שלושה מהם לבדיקה.

מועצת הקריקט הבינלאומית (ICC) דחתה את הדרישות הגוברות לנקוט צעדים נגד השחקנים, ואמרה כי לא תנקוט צעדים עד לסיומה של חקירת המשטרה. "ניוז אוף דה וורלד" טוען כי שילם למג'יד עבור פרטים על העיתוי שבו יבוצעו שלוש הגשות לא חוקיות, כדי שמהמרים יוכלו להרוויח הון מהימור על אירועים כאלה. "זה נראה כמו תופעה מושרשת שכמה מחברי הקבוצה מעורבים ושזה נמשך כבר זמן רב. לכן אולי הם זקוקים למנוחה. זה נראה כמו ראיות חותכות למדי".

ראש ממשלת פקיסטן, יוסף ראזה גילני, אמר כי לנוכח הטענות "מרכינה פקיסטן את ראשה בבושה", ושר הספורט של פקיסטן, איג'ז ג'קרני, הבטיח להטיל איסור לצמיתות על כל שחקן שאשמתו תוכח.

בהודעה משותפת שפרסמו ICC, מועצת הקריקט של בריטניה ומועצת הקריקט של פקיסטן, הודגש כי לא נעצר אף שחקן ואף פקיד שקשור לקבוצה. שתיים משלוש מההגשות הלא חוקיות שהובילו לחקירה בוצעו בידי מוחמד אמיר - האחת ביום ה' שעבר והאחת ביום ו' שעבר.