נתניהו: מדיניות חדשה - תגובה מיידית בצמוד לכל התקפה

בנאום מדיני לרגל השנה החדשה: "שלום אמת איננו הפוגה קצרה בין מלחמות, אלא דבר שעומד עשרות שנים, דורות, כפי שראינו בהסדר השלום שהביא מנחם בגין עם מצרים"

רגע לפני פתיחת המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מדיני. את הנאום נשא ראש הממשלה בכינוס של מפלגת הליכוד בגני התערוכה בתל אביב, שם מתכנסים חברי המפלגה להרמת כוסית לרגל השנה החדשה.

ראש הממשלה הבהיר טרם נסיעתו שהגעתו לוושינגטון היא אקט סמלי של פתיחת השיחות ולכן לא צפויות החלטות מדיניות בשלב זה של המשא ומתן. בעניין ההקפאה, מקורבים לנתניהו ציינו כי ההקפאה שתסתיים בסוף ספטמבר לא תחודש לתקופה נוספת.

ראש הממשלה פתח את נאומו בהתייחסות לחג הקרוב. "ראש השנה הוא זמן לברך על הפירות של השנה החולפת ולהתחיל להכין את הקרקע לגידולי השנה הבאה. צריך לברך על שורה של הישגים שהיו למדינת ישראל בשנה החולפת. אני מבטיח לכם שרובן לא הופיעו בכותרות העיתונים אבל האזרחים הרגישו זאת".

"ישראל לא משלימה יותר עם טפטוף של רקטות מעזה ומלבנון. יש לנו מדיניות אחרת של תגובה מיידית בצמוד לכל התקפה והדבר הזה נותן את אותותיו. כולם שמו לב שהפער בין המרכז והפריפריה הולך ונסגר במהירות עצומה", ציין נתניהו והוסיף שבחים לשר האוצר על ההתמודדות הטובה עם המשבר הכלכלי העולמי בישראל.

"לא נסתפק בהבטחות ובניירות"

בהמשך התייחס נתניהו למערכת החינוך והרעיף שבחים על עבודת שר החינוך גדעון סער. "אנחנו מצפים מילדי ישראל שילמדו כדי שידעו לפרנס את עצמם ואת משפחתם בכבוד וייקחו חלק בביסוס החברה בישראל מתוך שאיפה למצויינות", אמר נתניהו.

בתחום הביטחוני ציין נתניהו את בניית הגדר בגבול הדרומי, ואת הפסקת הבנייה הבלתי חוקית בדרום. "אני פונה לאזרחי ישראל ובמיוחד לאלו שאינם יהודים", אמר נתניהו. "אנחנו רוצים שתהיו חלק ממדינת ישראל". לצד המאמצים הביטחוניים ציין ראש הממשלה את המאמצים להשיב את החייל החטוף גלעד שליט מהשבי. מחר בבוקר אצא לוושינגטון להשקת שיחות השלום עם ראשי הרשות הפלסטינית", אמר נתניהו.

"לפני כן אפגש עם הנשיא מובארק וכן עם מלך ירדן עבדאללה. מאז תחילת כהונתי כראש ממשלת ישראל קראתי לקיום שיחות ישירות ללא תנאים מוקדמים". "אני מבקש להעביר מסר של רצון להתקדם בתהליך השלום ברצינות ובאחריות, כפי שהוכחנו בשנה האחרונה", אמר נתניהו והוסיף כי אין צורך לדאוג בקשר למדיניות שלו. "אני חושב שאתם יודעים עד כמה חשובה לי אהבת ישראל. שלום אמת איננו הפוגה קצרה בין מלחמות, אלא דבר שעומד עשרות שנים, דורות, כפי שראינו בהסדר השלום שהביא מנחם בגין עם מצרים".

"גם אז היו ספקנים, ציניקנים וקטני אמונה אבל רק ממשלה בראשות הליכוד תוכל להביא הסכם שיבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "אנו נעמוד על כך שכל הסכם עתידי יושתת על הכרה בזכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו ועל סידורי ביטחון, כדי להבטיח שהשלום יתקיים לאורך זמן - ולכן לא נסתפק בהבטחות ובניירות".

נתניהו סיים את נאומו באיחולים לשנה החדשה ואמר: "אנו עומדים בפני שנה חדשה ואתגרים חדשים למדינה, לממשלת הליכו ולאזרחי ישראל, ואני מאחל לכולכם שנה טובה, שנה של שגשוג ושל שלום".