אובמה: "נצא במתקפה רבתי למען צמיחת הכלכלה האמריקנית"

נשיא ארה"ב: "הממשל מחפש דרכים נוספות וחדשות כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה" ■ קורא לחברי הקונגרס להתעורר "מהתרדמה והקיבעון" אליהם נכנסו לקראת הבחירות

"נצא במתקפה רבתי כדי להילחם למען הכלכלה שלנו וההתאוששות שלה", כך אמר היום (ב') נשיא ארה"ב ברק אובמה, כשהוא פונה לקונגרס לשחרר את החסימות שחבריו מלעיטים על התוכנית להקלות במסים לעסקים קטנים. "אנחנו צריכים לעשות עוד, והרפובליקנים מחזיקים את אישור התוכנית הזה כבן ערובה - אני קורא להם לשחרר את העיכובים", אמר אובמה.

נשיא ארה"ב אמר כי הממשל מחפש דרכים נוספות וחדשות כדי לתמוך בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם, והוא קרא לחברי הקונגרס להתעורר "מהתרדמה והקיבעון" אליהם נכנסו לקראת הבחירות בנובמבר הקרוב, ולסייע לממשל להעביר את התוכנית שתסייע לעסקים הקטנים וכך גם לכלכלה כולה.

אובמה אמר את הדברים על רקע נתוני מאקרו שמתפרסמים בתקופה האחרונה, ומראים כי תהליך ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית מגמגם, ואנליסטים רבים מזהירים כי הוא בסכנה להתהפך לנסיגה בכלכלה במחצית השנייה של 2010. הנתונים של היום הראו שיפור בצריכה הפרטית בארה"ב, אך רבים מהמומחים מזהירים כי כל הנתונים "הטובים" האלה מסנוורים את עיני המשקיעים ונותנים תמונה שגויה כאילו הכלכלה במצב טוב מאוד, בעוד שההפך הוא הנכון.