כלכלת הודו התרחבה בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים וחצי

ברבעון שהסתיים ביוני צמח התמ"ג ב-8.8%, בהשוואה לרבעון המקביל ■ ייתכן שהבנק המרכזי ייאלץ להעלות את הריבית, על מנת לרסן את האינפלציה

כלכלת הודו התרחבה ברבעון החולף בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים וחצי, דבר שמגביר את הלחץ על הבנק המרכזי להרחיב את הסבב האגרסיבי ביותר באסיה של הידוק מוניטארי.

ברבעון שהסתיים ביוני צמח התמ"ג ב-8.8%, בהשוואה לרבעון המקביל, לאחר עלייה של 8.6% ברבעון שקדם לו. כך הודיעה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בהודו. הנתון הוא בהתאם לצפי האנליסטים, שדגמה "בלומברג".

ייתכן שהודו תיאלץ להעלות את הריבית, על מנת לרסן את האינפלציה. הייצוא אחראי לפחות מחמישית מהתמ"ג ההודי, כשעליית השכר וגידול בצריכה הפרטית מגינים על הכלכלה השלישית בגודלה באסיה מהאטה. "אינפלציה תמשיך להוות אתגר לקובעי המדיניות בהודו. על אף שאי-ודאות גלובלית רק גוברת, הודו נמצאת בעמדה טובה כדי להתמודד איתה, הודות לביקוש מקומי חזק", אמר דיפנקאר מיטרה, כלכלן ב-Motilal Oswal Securities שבמומבאי לפני פרסום הדו"ח.

עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-31 במארס, כלכלת הודו התרחבה ב-7.4%, והממשלה צופה שעבור השנה הפיסקאלית הנוכחית, היא תתרחב בלמעלה מ-8.55.