סקטור הגז הוביל את העליות בת"א: רציו זינקה 10.6%

ספטמבר נפתח כשהמדד המוביל פרץ את רמת ה-1,150 נקודות ■ המחזור הסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל ■ מניות הבנקים התאוששו מירידות שרשמו אתמול לאחר הדו"חות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה היום (ד') את חודש ספטמבר כשהמדדים ממשיכים קדימה לאחר סיכום עונת הדו"חות שפירסמו בשבועות האחרונים החברות הציבוריות כשהן מסכמות את הרבעון השני של 2010. העליות בשוק המקומי נתמכו במגמה חיובית בבורסות מסביב לעולם. מחזור המסחר הסתכם ב-1.45 מיליארד שקל.

יום נוסף של נתוני מאקרו חשובים בארה"ב נפתח ב-15:15 (שעון ישראל) עם פרסום נתוני סקר ה-ADP לשינוי במספר המשרות בסקטור הפרטי בארה"ב. ה-ADP הצביע על גריעה של כעשרת אלפים משרות בחודש שעבר, לעומת צפי להוספה של 20 אלף משרות לאחר הוספה של 42 אלף משרות ביולי, על פי הסקר הקודם.

המשקיעים בארץ ובעולם, כאמור, לא התרגשו מהנתונים והעדיפו להסתכל על חצי הכוס המלאה (נתונים חיוביים בסין ולאחר מכן באירופה).

אמש פורסם כי שיעור האבטלה במשק הישראלי רשם ירידה חדה ל-6.2% "בלבד" - נמוך משמעותית מהממוצע במדינות ה-OECD. גם בארה"ב פורסמו אתמול נתוני מאקרו חיוביים שסייעו למדדים להרים את הראש. בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש בתעשייה שרשם גם הוא עליה גדולה מעט יותר מהצפוי המצביעה על גידול בפעילות המשק הסיני.

סקטור הקידוחים שוב כובש את הבכורה

מניות הבנקים רשמו היום עליות נאות, בהובלת דיסקונט ולאומי . גם מניות הנדל"ן רשמו עליות, בהובלת עזריאלי וכלכלית.

שתי מניות נוספות שבלטו היום הן ה"מזנקות" הגדולות של תל אביב אמש: מניית מודיעין המריאה - זאת על רקע דיווח מוקדם יותר השבוע, לפיו השותפות של איש העסקים צחי סולטן ואי.די.בי פיתוח של נוחי דנקנר מצויה במשא ומתן מתקדם לרכישת הזכויות ברישיונות פלאג'יק (Pelagic) הצמודים ל"לוויתן". על-פי הערכות, מחפש סולטן שותפים לעסקה, לצורך מימון ופיזור הסיכון. עד לאחרונה התנהל מרוץ צמוד לרכישת הזכויות ברישיונות שבו השתתפו מרבית השחקנים בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל. היקף העסקה הוערך בעבר בכ-20 מיליון דולר.

בדומה למודיעין, גם מניות אחרות בסקטור קידוחי הגז והנפט נהנו אתמול מעליות שערים והמשיכו לרכז עניין גם היום: נציין את רציו שטסה היום במחזור ענק, וכן את אבנר שזינקו אתמול בשיעורים מרשימים.

המסחר במניית מבטח שמיר התחדש הבוקר לאחר שאתמול פירסמה את תוצאותיה: הפסד החברה בחצי הראשון הסתכם בכ-36.4 מיליון שקל, הנובע בעיקר מהפרשה לירידת ערך בגין השקעה בחברות מוחזקות ואחרות של כ-16.2 מיליון שקל ומהפרשה בגין הסכם פשרה עם גילת בסך 20.16 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-37 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הנובע, בעיקר, מהוצאות מימון ומחלק החברה בתוצאות של חברות כלולות.

גם מעריב נסחרה בצל הדו"חות הכספיים שפירסמה הלילה והצביעו כי העיתון צמצם את הפסדיו ב-15% ברבעון החולף.

מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי, דיווחה הבוקר על קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לפתרון המשלב בין שתי טכנולוגיות שפיתחה החברה: המערכת הרובוטית המיניאטורית של מזור, ה-SpineAssist, ומערכת ההדמיה התלת ממדית שפיתחה החברה, ה-C-Insight. מזור תחל בשיווק מסחרי של הפתרון האחוד בראשית שנת 2011.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]