אלעד קנדה: הרווח הרבעוני זינק ב-70%, ההכנסות קפאו

אלעד קנדה השקיעה במהלך הרבעון סכום של 16 מ' ד' בפרויקטים בפיתוח, מה שהביא את החברה לרשום תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של 8.9 מיליון דולר

רגע אחרי שצלחה את ההנפקה בבורסה בת"א לאחר דרמה מורטת עצבים, חברת אלעד קנדה, זרוע ההשקעות בקנדה של אלעד גרופ שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה הלילה (ד') על רווח נקי של 3.9 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של השנה. מדובר בעלייה של 71% לעומת רווח נקי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לצד הצמיחה החדה ברווח, הכנסות החברה קפאו ברבעון על 23.3 מיליון דולר והרווח הגולמי נשחק ב-9.7% ל-11.3 מיליון דולר. החברה רשמה ברבעון רווח של כ-2 מיליון דולר בשל עליית ערך שווי נכסי הנדל"ן להשקעה שלה.

"אנו רואים בתוצאות עדות נוספת לאיתנות של החברה ולחוזק של השוק הקנדי בו פועלת החברה, אשר ממשיך להפגין חוזק ויציבות מרשימים", אמר היו"ר מיקי נפתלי. "בתוצאות הרבעון ניתן לראות בבירור כי החברה נמצאת בתנופת פיתוח ואנו מאמינים כי מהלכים אלה של פיתוח החברה יהוו מנועי צמיחה עתידיים לחברה ועדות לפוטנציאל הגדול שאנו רואים בפעילותה בשוק הקנדי".

אלעד קנדה השקיעה במהלך הרבעון סכום של 16 מ' ד' בפרויקטים בפיתוח, מה שהביא את החברה לרשום תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של 8.9 מיליון דולר. בנטרול השקעה זו היה התזרים חיובי ועומד על 7 מ' ד'. במחצית הראשונה של השנה הסתכם התזרים השלילי מפעילות שוטפת ב-19.7 מ' ד', לעומת תזרים חיובי של 9 מ' ד' במחצית 2009.

ירידה של 8% נרשמה גם ב-NOI (רווח תפעולי), שהסתכם ב-13.1 מ' ד'. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת בעיקר מההשוואה הבעייתית לרבעון המקביל אשתקד, שכלל הכנסה חד פעמית של 800 א' ד' בגין גביית חוב אבוד. היקף הנדל"ן להשקעה עמד בסוף הרבעון על כ-617 מ' ד', בדומה לרבעון המקביל.