סיטיגרופ מאמינה בסין: תגדיל את מצבת כ"א ל-12 א' איש

פוטנציאל ההשקעה: הבנקים בסין הגיעו בשנה החולפת לשיא מבחינת מתן אשראי והלוואות, סכום כולל העומד על 1.4 טריליון דולר

בזמן שחששתם להגנה על תיק ההשקעות שלכם והתלבטתם לגבי מיהי המדינה הטובה ביותר לנווט אליה את השקעותיכם, הודיע בנק ההשקעות האמריקני סיטיגרופ כי ישלש את מצבת כוח האדם שלו בסין ל-12 אלף איש במהלך שלוש השנים הקרובות, מדובר על ההשקעה הגדולה ביותר שישקיע בנק ההשקעות במדינות אסיה פסיפיק בהן הוא פועל, כך דווח בסוכנות הידיעות "בלומברג".

בנוסף מהווה הודעה זו קפיצת מדרגה בכל הנוגע לתחרות בין שני גופי ההשקעה הזרים הגדולים בסין, סיטיגרופ ו-HSBC . למעשה הרחבת מצבת כ"א תהפוך את הסניף בסין לשלישי בגודלו בין הסניפים של סיטיגרופ בעולם כולו, זאת כאשר במקומות הראשון והשני נמצאים בהתאמה ארה"ב ומקסיקו.

הודעה זו שפורסמה במסגרת ראיון שהעניק מנכ"ל סיטגרופ לבלומברג, מהווה למעשה הכפלת הימור מצידו של המנכ"ל שמבסס את החלטתו האסטרטגית על רקע דיווחי הבנקים בסין, כי הגיעו לשיא בשנה החולפת מבחינת מתן אשראי והלוואות, סכום כולל העומד על 1.4 טריליון דולר.

בניגוד ל-HSBC ו-Standard Chartered Plc, בסיטיגרופ לא מתכוונים למכור מניות בסין אלא להתמקד בהרחבת קרנות המשקיעות באסיה.

"ההודעה של סיטיגרופ חזקה מאוד מבחינת הבעת אמון בהשקעה בסין" ציין מייקל וורנר, אנליסט ב-Sanford C. Bernstein & Co. "סין מהווה את אחד המקומות האטרקטיבים ביותר בעולם מבחינת פוטנציאל הפעילות הבנקאית הגלומה בה".

כיום, מועסקים בסיטיגרופ סין 4,500 עובדים ובאסיה כולה עומדת מצבת כ"א של בנק ההשקעות על 50,000 איש.