שוקי המטבעות רותחים: המסחר העולמי - 4 טריליון דולר ליום

כך עולה מסקר תלת-שנתי של הבנק המרכזי לסכסוכים בינלאומיים ■ לונדון נותרה בירת שוקי המט"ח ■ הדולר עדיין "מלך המטבעות" אך קרנו הולכת ונשחקת עם השנים

המסחר הגלובאלי במט"ח זינק ב-3 השנים האחרונות לכ-4 טריליון דולר ביום, סכום שווה ערך לתוצר הגרמני השנתי. כך עולה מסקר תלת-שנתי של הבנק המרכזי לסכסוכים בינלאומיים.

לפי הבנק, הגורמים העיקריים לעלייה בנפחי המסחר במטבעות הם עליית כוחם של קרנות גידור מתמחות בתחום, כניסה מאסיבית של פירמות ביטוח לענף וכן המשך התפתחות מואצת של פלטפורמות מסחר אינטרנטיות, המאפשרות לכל אדם לסחור בנוחות ממחשבו האישי.

הסקר הוכיח שוב את הידוע מראש - לונדון היא בירת שווקי המט"ח הגלובאליים והיא רק המשיכה לבצר את מעמדה במשבר הכלכלי הנוכחי, שהבריח רבים משוקי המניות לחיקם של שוקי המטבעות.

אלן בוזיאן (Alan Bozian), מנכ"ל בנק CLS אמר בתגובה לנתונים כי "המט"ח נשאר סביבה מפרה מאוד לסוחרים ומספר המשתתפים בו, ויותר מזה מגוון המשתתפים בו, רק הולך וגדל".

בחלוקה למטבעות, הדולר נשאר "מלך המטבעות" אך קרנו הולכת ונשחקת מ-90% מעורבות בנפחי המסחר בשיא של 2001, ל-85.6% מנפחי המסחר באפריל 2004 עד ל-84.9% באפריל השנה. האירו ומטבעות השווקים המתעוררים רק נהנים מכך.

[לאתר המט"ח]