"להתנהג כאילו שעון הקיץ לא הוזז; נועד לקיצור הצום של המיעוט החרדי ביום כיפור"

יזם ההיי-טק שמעון אקהויז הפיץ עצומה הקוראת לישראלים להתעלם מהזזת השעון - עד סוף אוקטובר

במוצאי שבת הבא, מוצאי ראש השנה, אמורה ישראל לעבור לשעון חורף. מסתבר שזה לא ממש מתאים לכולנו. שמעון אקהויז, יזם ההיי-טק ואחד מבכירי המכשור הרפואי האסתטי בישראל, השיק שלשום (ב') עצומה הקוראת לאזרחי המדינה להחרים את שעון החורף.

אקהויז עצמו מסביר במסגרת העצומה כי "משמעותו של שעון החורף היא שמיליוני אזרחים עובדים בישראל ישובו הביתה בחשיכה ויקומו בבוקר לאחר שהשמש חיממה את ארצנו החמה בלאו הכי".

לדבריו, "שעון החורף מקצר את זמן האיכות של הורים עם ילדיהם, מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בגלל נהיגה נוספת בשעות החשיכה, מעוות את השעון המקומי לעומת השעונים באירופה וביתר העולם ועולה למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים".

על-פי אקהויז, הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף על-ידי ממשלת ישראל היא לקצר כביכול את זמן הצום של מה שהוא מכנה "המיעוט החרדי" ביום כיפור. אפילו תירוץ עלוב זה, לדבריו, מעוות לחלוטין כיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים.

אקהויז מציע, במסגרת העצומה, להתעלם מהזזת השעון ולהמשיך לפעול לפי שעון הקיץ עד סוף חדש אוקטובר. "בתי ספר, עסקים, מוסדות ציבור, משפחות וכל גוף אחר", הוא כותב - "אנא המשיכו לנהוג כאילו השעון לא הוזז. התעלמו מהזזת השעון ואולי סוף סוף יבינו נבחרינו שהם עובדים בשבילנו ולא אנחנו בשבילם".

נכון לרגע פרסום הידיעה נאספו בעצומה, שנפתחה שלשום (ב') 2,326 חתימות וסומנו 1,172 "לייקים" בפייסבוק. מטרת המארגנים היא לאסוף 300,000 חתימות.