אישום: חטפו וכלאו את בן משפחתם בשל "חילול כבוד המשפחה"

כתב האישום הוגש נגד 8 בני משפחה מטמרה שכלאו את בן משפחתם בביתם, זאת על רקע הופעתו כאישה במועדונים בת"א, צילומיו בבגדי נשים ופרסום ותמונותיו "הנשיות" בפייסבוק

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד 8 בני משפחה, בהם קטין, שכלאו את בן משפחתם בביתם בטמרה בגין חילול כבוד המשפחה, על רקע הופעתו כאישה במועדונים בתל-אביב, צילומיו בבגדי נשים ופרסום ותמונותיו "הנשיות" בפייסבוק.

כתב האישום כולל 4 אישומים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם כליאה, חטיפה לשם איומים, כליאת שווא, איומים ותקיפה בנסיבות מחמירות.

מדובר ב-4 אירועים, כאשר באירוע האחרון מיום 23.8.10, כך עולה מכתב האישום, הגיעו הנאשמים למקום מגוריו של המתלונן בתל-אביב, התנפלו עליו עת שיצא מדירתו, ריססו את פניו באמצעות מיכל גז מדמיע, הכניסו אותו בכוח לרכבם, כבלו את ידיו באמצעות חגורות, הסתירו את עיניו בסרט דביק ואיימו עליו באומרם כי ידקרו אותו אם לא ישתוק.

לאחר מכן הסיעו חלק מהנאשמים את המתלונן לבית משפחה בטמרה, שם קשרו אותו באמצעות שרשרת ברזל לחלון הבית ונעלו אותו בחדר במשך מספר שעות.

עוד עולה מכתב האישום כי באירוע הראשון, שהתרחש במאי השנה, חטפו הנאשמים את המתלונן ממקום עבודתו, תוך שהם מציגים בפניו מצג-שווא כי אמו אינה חשה בטוב ועליו לנסוע עימם ברכב לבקר אותה בטמרה. כאשר המתלונן סירב להתלוות לנאשמים, הם אחזו בידיו, הובילו אותו בכוח לרכב והסיעו אותו לטמרה.

בעת ששהה המתלונן בדירת הוריו, תקפו אותו חלק מן הנאשמים בבעיטות ובסטירות בכל חלקי גופו, כבלו את רגליו ונעלו אותו בחדר, וזאת על רקע צילומיו של המתלונן כשהוא לבוש בבגדי כלה.

למחרת התקשר המתלונן לחברו וביקש ממנו שיזעיק משטרה כדי שתשחרר אותו. כתוצאה מכך שיחרר אותו אחיו הקטין וניסה להניאו מלספר למשטרה אודות חטיפתו וכליאתו.

באירוע אחר, בחתונה של בת משפחה, רדפו אביו ודודו של המתלונן אחריו לכיוון יערות אעבלין, על מנת לפגוע בו מתוך כוונה לגרום לו לחדול ממעשיו. המתלונן התחבא ביער עד אשר חילצה אותו משטרת ישראל.

בכתב האישום מצוין עוד כי לפני כ-3 שבועות התקשרה למתלונן אמו ואיימה עליו "או שתמחק את התמונות מהפייסבוק - או שהמשפחה שלך באה לקחת אותך, וזה הסוף שלך".

לדברי הפרקליטות, הנאשמים חטפו וכלאו את המתלונן, איימו על חייו, והם רואים בהתנהגותו חילול כבוד המשפחה, כך שאם לא ישנה את דרכיו - הדבר יצדיק מבחינתם את הריגתו.

עו"ד ראאד ענוז מפרקליטות מחוז תל-אביב הגיש לבית המשפט בקשה לעצור 7 מתוך 8 הנאשמים בפרשה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.