דן דרין חובר לקציר השקעות: הקימו חברת תמ"א 38

החברה משותפת תשקיע כ-100 מיליון שקל בפרויקטים במסגרת תמ"א 38 בעיקר באזורי ביקוש כמו תל אביב והרצליה ■ דרין, לשעבר ממלא מקום ראש עיריית ת"א ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה

החברה הבורסאית, קרן קציר השקעות , בניהולו של רמי מנדולה, חתמה עם חברת היזמות דן דרין, על הקמת חברה משותפת שתשקיע כ-100 מיליון שקל בפרויקטים במסגרת תמ"א 38 בעיקר באזורי ביקוש כמו תל אביב והרצליה.

‏קרן קציר הוקמה ב-2006 במטרה לבצע השקעות בעיקר במגזר הקיבוצי. מדיניות החברה היא לממש את השקעותיה בתאגידים בטווחים שבין שלוש לשש שנים. בחברת הניהול של הקרן מחזיקים, פרט לחברת הניהול קציר, גם פועלים שוקי הון(20%), הבינלאומי חיתום (10%) והראל ביטוח(10%).

‏חברת דן דרין היא בבעלותו של האדריכל דן דרין, לשעבר ממלא מקום ראש עיריית תל אביב ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב, בין השנים 1993 ו-1998. בשנים האחרונות עוסקת החברה בהובלת פרויקטים בתחום תמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה) ובתחום התכנון העירוני, כולל תוספת שימושים למגורים ומלונאות במתחם מנשיה בתל אביב. כזכור, ב-1997 הוגש נגדו כתב אישום בהתייחס לעבירה על פקודת העיריות, לאחר שלא הודיע בכתב למועצת העיר על חוזה זיכיון של חברה שהחזיק חלק ממניותיה.

‏בחברה המשותפת תחזיק קרן ההשקעות קציר ב-80% ואילו חברת דן דרין ב-20%. בעתיד הקרוב החברה המשותפת צפויה להוביל פרויקטים במסגרת תמ"א 38 ברחוב רדינג וברחוב פרנקל ברמת אביב וכן ברחוב השושנים בהרצליה.

‏לדברי דרין, "שלושת התנאים ההכרחיים לקיומו של פרויקט תמ"א 38 מוצלח הם תכנון נכון, רמת ביצוע גבוהה וסוגיית מימון הפרויקט -ההכרח המסובך ביותר שאותו באה העסקה לפתור. החברה המשותפת מעניקה פתרון אופטימאלי לשלושת ההיבטים הללו. תמ"א 38 הינה יוזמה ראשונה ומשמעותית שנוקטת המדינה להתמודדות עם סיכון בפני רעידות אדמה, באמצעות תוכנית המהווה תשובה לצורך אמיתי בחיזוק מבנים ישנים. העיקרון העומד בבסיס תמ"א 38 הוא להעניק לתושבים ובעלי הדירות שיפור בחזות הבניינים ובהגדלת הדירות מבלי לפגוע באופי הייחודי של אותן שכונות".